Top

نوجوان و توسعه همدلی

ایجاد همدلی در نوجوانان از آن جهت اهمیت دارد که به آنها می آموزد در مورد رفتار خود تامل کنند. مشاهده کنند و فکر کنند. به آنها کمک کنید تا احساسات را یادآوری و نام ببرند و به طور مناسب با دیگران ارتباط برقرار کنند .


1-اغلب در مورد احساسات در زندگی صحبت کنید . در مورد احساسات در شرایط واقعی زندگی یا مثالهایی در تلویزیون صحبت کنید .

2-آنچه را که توجه می کنند بپرسید . آنها را براساس ارتباط غیر کلامی خود – بیان صورت ، زبان بدن و تن صدا چه احساسی دارند؟ برچسب زدن این احساسات به آنها کمک می کند تا درباره دیگران فکر کنند و درک کنند.

3-یک الگوی مثبت برای ارتباط با افراد باشید . توجه کامل به کودک خود و سایر افراد اطراف خود را در اغلب موارد داشته باشید . تلویزیون را خاموش یا دستگاه های دیگر را کنار بگذارید و توجه کامل خود را به شخصی که با او ارتباط دارید متمرکز کنید . نوجوان خود را هنگام صحبت با خودتان به این کار تشویق کنید.

4-به آنها کمک کنید دیدگاه شخص مقابل را درک کنند . از آنها بپرسید که فکر می کنند ممکن است فردی که مورد زور گویی قرار می گیرد چگونه اوضاع را ببیند . از آنها بپرسید که شخص دیگر ممکن است بخواهد چه اتفاقی بیفتد و چرا ؟

5-آنها را ترغیب کنید تا راه های را پیدا کنند که همه بتوانند آنچه را که لازم دارند به دست آورند . به آنها کمک کنید تا روشهای متفاوت و جالبی را که می توانند در مورد آن به دست آورند بیابند . به آنها کمک کنید گزینه هایی را انتخاب کنید که برای همه مناسب است و آنها را به مرحله اجرا برسانند .

6-از آنها بپرسید که در هنگام انجام رفتارهایی که ممکن است قلدری باشد چه تلاشی می کنند . سعی کنید و بدانید که نیاز اساسی آنها چیست و این مساله زا به آنها بازتاب دهید.

تهیه شده توسط بخش مطالعات کانون روانشناسی نوجوان

حتما با مرکز تخصصی روانشناسی نوجوان آترینا در تماس باشید و از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.


جهت کسب اطلاعات بیشتر :

09196510590

021-22684075

Top