Top

ورزش و درمان افسردگی

هدف از این مقاله که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده بررسی تاثیرات مفید ورزش در بیماری افسردگی است.

اختلال افسردگی اساسی یک اختلال روانی شایع میباشد که باعث اختلال در عملکرد میشود و کیفیت زندگی را پایین می آورد . افسردگی با خستگی ، کمبود انرژی ، اختلال در خواب ( کم خوابی یا پر خوابی ) ، احساس غم و اندوه ، اشک ریختن و احساس بی ارزش بودن و ... همراه است .

این بیماری معمولا با داروهای ضد افسردگی و درمان های روانشناختی یا ترکیبی از هر دو درمان میشود ، با این وجود محدودیت های زیادی در رابطه با این روش های درمانی وجود دارد .

به همین علت تعدادی از روش های درمانی جایگزین و یا کمکی مورد مطالعه قرار گرفته شده است که ورزش یکی از گزینه هاست .

ورزش دارای عوارض جانبی کمتری است علاوه بر ان اثرات مفید ورزش بر افسردگی ممکن است به دلیل وجود مکانیسم های متعدد ممکن باشد .

در بیماران مبتلا به افسردگی تعدادی از نشانگر های زیستی تعقیر یافته است ، ورزش این نشانگر های زیستی را تعدیل میکند و باعث بهبود علائم افسردگی میشود.

همچنین انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین و نورادرنالین را در مغز افزایش میدهد ، علاوه بر ان ورزش باعث تحریک  سلول های عصبی و آزاد سازی پروتئین هایی می شود که برای سلامتی و بقای عصب مفید هستند در بیمارانی که ورزش منظم دارند ، می توان دوز داروی ضد افسردگی را کاهش داد.

این بررسی نقش ورزش را به عنوان درمان تقویتی و همچنین درمان مستقل برای کاهش علائم افسردگی پشتیبانی می کند .

تهیه شده در بخش مطالعات کانون روانشناسی نوجوان آترینا


با مرکز روانشناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

منبع : 

منبع: https://doi.org/10.1016/j.ajme.2018.05.004

Top