Top

تکنیک هایی مدیریت احساسات برای نوجوانان

در دوران نوجوانی شما سعی می کنید بفهمید که چه کسی هستید. شما تغییرات جسمی طبیعی و در عین حال عجیب و غریب را تجربه می کنید، تمام تلاش خود را برای موفقیت در مدرسه با فشار همسالان و زورگویی های احتمالی می کنید.

خبر خوب این است که حتی اگر سالهای نوجوانی سخت باشد، مهارتهایی وجود دارد که می توانید یاد بگیرید تا چالشهای اجتناب ناپذیر را بسیار آسان تر کنید.

"لیزام شاب" مددکار اجتماعی بالینی، در کتاب جدید خود؛ "فعالیت هایی برای کمک به نوجوانان در ایجاد اعتماد به نفس و دستیابی به اهداف" را بیان می کند. شاب استراژی های ارزشمندی را برای کمک به نوجوانان برای مدیریت احساسات خود به اشتراک می گذارد

مدیریت احساساتتان

شاب یک فرایند ساده 4 مرحله ای برای مدیریت احساسات شما را توضیح می دهد:

1_ احساسات را نام ببرید. چه احساسی را تجربه می کنید؟ به عنوان مثال؛ آیا شما غمگین، استرس، عصبانی، مضطرب، با نشاط، نا امید، هیجان زده یا خجالت زده اید؟

2_ آنچه را که احساس می کنید بپذیرید. بسیاری از مردم نگران هستند که پذیرفتن احساسات آنها را دچار تنش می کند. برای همین از احساس کردن و پذیرفتن آن اجتناب  می کنند. به خودتان یادآوری کنید که احساس خوب است. شاب پیشنهاد می کند که با خود بگویید: خوب است که احساس ...... داشته باشید.

3_ احساس خود را بیان کنید. شاب می گوید : "ابراز احساس تنها راه آزاد سازی آن است." به عنوان مثال می توانید احساسات خود را با نوشتن درباره آنها، گفتگو با شخصی که به او اعتماد دارید، گریه یا  به صورت ورزش ابراز کنید. فقط مطوئن باشید که هر فعالیتی که انتخاب می کنید، به شما یا شخص دیگری آسیب نمی رساند.

4_ یک روش سالم برای مراقبت از خود انتخاب کنید؛ اکنون به چه چیز هایی نیاز دارید که از خود مراقبت کنید؟ به عنوان نمونه؛ ممکن است شما نیاز به آغوش، چرت زدن، پیاده روی، دوش یا حمایت داشته باشید.

مراحل مختلف زندگی ما چالش های مختلفی را به همراه دارد. اما با آموختن  مهارت های مفید، به جای غرق شدن در برابر مشکل، می توانید موجی را مانند موج سوار ایجاد کنید.


با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

تهیه شده در دپارتمان مطالعات کانون روانشناسی نوجوان آترینا

مترجم : فاطمه رازی

منبع:

https://psychcentral.com/blog/techniques-for-teens-how-to-cope-with-your-emotions/

Top