Top

سبک‌ فرزندپروری سهل گیرانه

والدین دارای سبک سهلگیرانه بیشتر اجازه می‌دن فرزندشون هر کاری دوست داره انجام بده و هدایت و جهت دهی کمتری نسبت به رفتارش نشون می‌دن و  تلاشی هم نمی‌کنن تا انتخاب‌های اشتباه یا رفتار بدش رو اصلاح کنن. با فرزندشون بیشتر شبیه دوست هستن تا والد.عموما تا مشکل جدی ایجاد نشه دخالت نمی‌کنن. این والدین معمولا خیلی ملایم و بامدارا هستن و سریع میبخشن؛ برای مثال در برخورد با اشتباه فرزندشون از اصطلاحی مثل «بچه است دیگر» استفاده می‌کنند. این والدین معمولا به دلیل دلسوزی پیامدهای رفتاری را خیلی جدی اجرا نمی‌کنند: برای مثال با اصرار یا خواهش فرد سریع امتیاز را بهش بر می‌گردونن یا محدودیت رو بر می دارن. 

ویژگی‌های افرادی که مورد این نوع سبک فرزندپروری قرار میگیرن چیه؟

این افراد بیشتر امکان داره مشکلات رفتاری نشون بدن. چون از منبع اقتدار و قوانین بهره مند نشدن. همچنین ممکنه عزت نفس پایین تری پیدا کنند همچنین توی کنترل هیجانات و بازداری رفتاری تا حدی دچار مشکل می‌شن. به دلیل اینکه در کودکی رفتارهایشون کمتر هدایت و کنترل شده.

تهیه شده در کانون روانشناسی نوجوان آترینا


با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

Top