Top

تاثیر قرنطینه بر روان نوجوانان دورنگرا و برونگرا

قرنطینه در این شرایط تاثیر بسیار زیادی بر روان نوجوانان چه درونگرا و چه برونگرا میزاره .پس بهتره قبل از هر چیز تعریف کلی از دورنگرایی و برونگرایی داشته باشیم .نوجوانانی که درونگرا هستن تمایل کمتری به حضور در جمع دارند و مایلند که کارهای خودشون رو به تنهایی انجام بدن و ساعت های زیادی رو توی اتاق خودشون باشن .

بالعکس افراد برونگرا تمایل دارند که در جمع باشن و مشارکت بسیاری داشته باشن و انرژی و هیجانات بالای خوشون رو از این طریق نشان بدهند .قرنطینه اجباری ممکنه فشار و تنش رو به هر دو گروه از نوجوانان وارد کنه .

برخی از مشکلات نوجوانان برونگرا که باید توی خونه باشن و نمیتونن هیجان بالا و نیاز ارتباط اجتماعی بالایی که  دارند را کنترل کنند و مجبور به سرکوب کردن آن میشوند .این که خانوادها چه قدر میتونن نوجوانانشون رو هدایت کنند بسته به شناخت انها از خصوصیات فرزندانشون داره . بهترین راهکار برای نوجوانان برونگرا این است که نقش پررنگ تری در خانواده داشته باشن و سعی کنیم فعالیت های مهیج با در نظر گرفتن محدودیت موجود که مورد علاقه آنها هم باشه فراهم کنیم با این روش آموزش میبینن که باتوجه به ویژگی شخصیتی شون در هر شرایطی، لذت ببرند و زمان خودشون رو به درستی سپری کنند.

اما در نوجوانان درونگرا علاوه بر راهکاری که برای گروه قبل استفاده میشه، میتوانیم از این فرصت برای نزدیک شدن به فرزندمون بهره ببریم، موضوعات و دغدغه های اون رو درک و سعی کنیم در اون باره همفکری داشته باشیم،  با توجه به خصوصیت اخلاقی این گروه، بهتره توجه خاصی به رفتار اونها در قبال این مشارکت ها داشته باشیم تا ارتباط پایداری شکل بدیم.

تهیه شده در کانون روانشناسی نوجوان آترینا

با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

Top