Top

چند راه برای اینکه نوجوانان بتوانند به طور موثرتری همکاری کنند.

همکاری یکی از مهم ترین مهارتهای قرن بیست و یکم است. دانش آموزان باید در زندگی شخصی،حرفه ای و تحصیلی خود بتوانند با دیگران همکاری کنند.

در این مقاله قصد داریم روش هایی را که دانش آموزان را به همکاری و توسعه مهارتها ارتباطی در کلاس تشویق می کند بپردازیم.

چرا همکاری مهارت مهمی است؟

کار در قرن بیست و یکم از مرزهای بین المللی عبور می کند و اغلب شامل تیم هایی است که بیش از هزاران مایل پراکنده شده اند.

امروزه غیر معمول نیست که افراد در دفاتر ،شهرها یا حتی کشور ها کاملا متفاوت روی یک پروژه کار کنند.از این گذشته ، مشاغل بین المللی مشتاق همکاری با افرادی با سایر زمینه های فرهنگی ، آموزشی و اجتماعی هستند زیرا باعث ایجاد تنوع در یک شرکت می شود و تضمین می کند که محصولات برای بازار جهانی جذابیت بیشتری دارند.

در آینده نوجوانان ما به دنبال کار در این جهان خواهند بود و برای انجام کارهای روزمره خود به مهارت های همکاری و ارتباطات نیاز دارند.

در بسیاری از موارد آنها باید هم تیم را مدیریت کنند و هم به عنوان بخشی از آن تیم کار کنند، شناسایی کنند که چگونه ایده هارا به اشتراک بگذارند و انعطاف پذیری و توانایی سازش و توسعه مهارت برای برقراری ارتباط با احترام به اعضای تیم داشته باشند.

5 ایده برای ادغام همکاری در کلاسهای خود:

1-انجام پروژه های خلاقانه

وقتی دانش آموزان روی یک پروژه کار کنند ، مانند طراحی وب سایت لازم است تصمیم گیری های کلیدی را با همکلاسی های خود انجام دهند. علاوه بر توافق در مورد محتوا آنها همچنین باید شغلهایی را در گروه اختصاص دهند و مهارت ها و استعداد های هر فرد را مشخص کنند.

تصور کنید که دانش آموزان روی یک پروژه مربوط به برنامه ریزی مقصد برای یک سفر پایان سال کار کنند و برنامه شما طراحی وب سایت (یا بر روی کاغذ یا استفاده از یک سازنده وب سایت رایگان آنلاین ) است.

در این فعالیت، دانش آموزان نیاز به تحقیق ، تهیه و ارائه برنامه های وب سایت خود به کلاس و سپس رای دادن به محبوب ترین مقصد را دارند. 

برای انجام کار به طور موثرشما دانش آموزان باید:

-در مورد مقصد بحث و گفتگو کنید.

-در مورد مقصد تحقیق کنید و گزینه های حمل و نقل و محل اقامت و همچنین کارهایی را که در آنجا انجام شده است پیدا کنید.

-برای تشویق دیگران برای رفتن به آنجا اطلاعات مربوطه را در وب سایت خود قرار دهید.

-تصاویر چشم نواز و آموزنده قرار بدید.

-یک پیشنهاد یا ارائه بنویسید تا مقصد خود را با کلاس به اشتراک بگذارید.

-هنگام نمایش وب سایت خود به کلاس از مهارتهای ارائه استفاده کنید.

با نگاهی به این نقشهای متفاوت می توانیم ببینیم که برخی از دانشجویان در موقعیت های مشخصی نقاط قوت خود را نشان میدهند: دانش آ موزان هنری می توانند با انتخاب تصاویر از مقصد و طراحی وب سایت خلاقیت خود را به نمایش بگذارند، دانش آموزانی که مهارت سواد آموزی دیجیتال دارند قادر به تحقیق در مقصد به سرعت و به طور موثر خواهند بود.

و دانش آموزانی که از صحبت کردن در مکانهای عمومی لذت می برند بهترین مکان ارائه پروژه در کلاس است.

2-فیلم های تعاملی بسازید.

بسیاری از دانش آموزان جنبه های خلاقانه ومشارکتی در ساخت فیلم را دوست دارند و فرصت های زیادی برای این کار وجود دارد. ایده ها شامل ایجاد یک فیلم ویدئویی در مصاحبه با همکلاسی خود در مورد یک موضوع ، فیلم برداری یک فیلم کوتاه یا حتی تولید یک فیلم کوتاه است. 

برای تهیه ویدئوی خود، شما نوجوانان باید : درباره موضوعی تصمیم بگیرید، سوال بنویسید ، مصاحبه را با همکلاسی ضبط کنید و سپس ویدئوی خود را ویرایش کنید.

برای یک فیلم کوتاه یا مستند باید : فیلمنامه را بنویسید، تمرین کنید، فیلم را ضبط کنید و سپس ویرایش کنید.

هر سه پروژه شامل نقش هایی برای دانش آموزانی است که ترجیح می دهند پشت دوربین باشند – فیلمبردار ، کارگردان ، طراح سازنده ، ویرایشگر فیلم و فیلم کوتاه همچنین به دانش آموزانی که عشق بازیگری دارند می توانند مهارت های خود را نشان دهند.

3- تمرین مهارتهای پیچیده

اما در حالی که این فعالیت نیاز به آماده سازی کمی دارد ، ترکیب همکاری و ارتباط با مهارتهای زبان ممکن است.

یک متن به طور گسترده ای به دانش آموزان داده میشود . وظیفه آنها این است که با یکدیگر همکاری کنند تا اطلاعات را به دیگران بدهند. اگر دانش آموزان شما به گوشی های هوشمند خود دسترسی داشته باشند می توانید متن های مربوطه را برای آنها ارسال کنید.

اگر دانش آموزان هدفون خود را به کلاس بیاورند آنها می توانند در گوش دادن به این متن پیچیده مشارکت داشته باشند و شما می توانید قسمت های مختلف صوتی را بر روی فایلی به اشتراک بگذارید به شرطی که اجازه استفاده از این سیستم عامل ها را داشته باشید.

4-یادگیری مشارکتی

این استراژدی آموزشی به ویژه در سالهای اخیر رواج یافته است . در کلاس می توانیم دانش آموزان را به گروه های کوچک تقسیم کنیم و به هر یک از اعضا مسئولیتی داده شود 

یک عامل مهم که باید هنگام راه اندازی کلاس یادگیری مشارکتی در نظر بگیرید این است که دانش آموزان باید در طول سال نقش های مختلفی را برعهده بگیرند.دانش آموزان باید با همکلاسی های خود همکاری داشته باشند تا مهارتهای ارتباطی و اجتماعی خود را تقویت کنند.

5- بازی های تیمی انجام دهید.

رقابت تیمی یک روش عالی برای ایجاد انگیزه برای دانش آموزان است.

با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

تهیه شده در دپارتمان مطالعات کانون روانشناسی نوجوان آترینا

منبع:

https://www.english.com/blog/5-ways-teens-collaborate-more-effectively/

مترجم : پرستو ثابتی

Top