Top

10 مهارتی که هر نوجوان باید بداند

از لیست زیر به عنوان راهنما استفاده کنید، و آنها را به عنوان بستر موردنیاز برای گفتگوهای سازنده با نوجوان خود به کار ببرید.

1)      انگیزه برای اهداف شخصی: ابتکار عمل، تمایل به امتحان چیزهای جدید، پا فشاری، اخلاق کاری، تعهد و محرکی برای دنبال کردن منافع و توسعه شخصی.

2)      مهارت های عملکرد اجرایی: برنامه ریزی در آینده، سازمان، اجرای و تکمیل پروژه ها، تصمیم گیری آگاهانه، داوری، تمرکز و خود نظارتی.

3)      مهارتهای زندگی مستقل و اعتماد به نفس: خود مدیریتی با توجه به پول، پخت و پز، لباسشویی، حمل و نقل و تجربه شغلی.

4)      مهارتهای علمی: مهارتهای اساسی برای دستیابی به اهداف آموزشی متناسب با سن، کنجکاوی فکری، عادات خوب مطالعه.

5)      آمادگی جسمانی و عادات سالم: مراقبت از خود در رابطه با ورزش ، خواب ، غذا خوردن ، حفظ سلامتی و محدودیت در مورد خطر، استفاده از مواد و استفاده بیش از حد از رسانه.

6)      آگاهی عاطفی ، تأمل و تعدیل: شناخت و بیان مناسب احساسات، همدلی برای دیگران، توانایی کنترل تکانه ها و کنار آمدن با احساسات منفی.

7)      مهارت های اجتماعی: توانایی تشخیص موقعیت های بین فردی، همکاری با دیگران، مهارت های ارتباطی، مهارت حل اختلاف، به دست آوردن چشم انداز و ارزیابی دقیق خود در گروه ها.

8)      مهارت ها و ارزش های رابطه: توانایی حفظ روابط با گذشت زمان، توسعه دوستی، توانایی مکالمه، متعادل کردن نیازهای خود و دیگران در روابط عاشقانه، و مهارت صمیمیت.

9)      رفتار اخلاقی ، صداقت و شخصیت: ایستادن در مورد آنچه درست است؛ وجدان کاری؛ خود مسئولیتی.

10)    معنویت و یک زندگی هدفمند: توانایی پذیرش و کنار آمدن با مشکلات، تاب آوری عاطفی.

با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

تهیه شده در دپارتمان مطالعات کانون روانشناسی نوجوان آترینا

مترجم : فاطمه رازی

منبع :

https://www.parentmap.com/article/ten-life-skills-for-teens

Top