Top

نوجوان بودن سخت تر از بزرگسال بودن است

نوجوان بودن بسیار سخت تر از بزرگسال بودن است. نوجوانان دائماً تحت استرس بسیار زیادی هستند. آنها از نظر جسمی و روحی تغییر می کند و تحت فشار همسالانشان هستند. بسیاری از آنها به دلیل اتفاقاتی که در زندگی آنها رخ می دهد خواب کافی ندارند. تعادل در فعالیت های مدرسه و بعد از مدرسه برای نوجوانان بسیار مهم است. تصمیم گیری در مورد دانشکده ها برای آنها سخت است. بزرگسالان انتظارات بسیار  بالایی از نوجوانان دارند. آنها انتظار دارند که پسران و دختران خود کارهای مختلفی را در خانه انجام دهند، ورزش کنند، داوطلب شوند، در فعالیتهای فوق برنامه شرکت کنند و نمرات خوبی کسب کنند. براورده کردن انتظارات والدین برای نوجوانان بار سنگینی است. در نتیجه، بسیاری از نوجوانان  دچار کم خوابی می شوند.

یکی از سخت ترین تصمیماتی  که نوجوانان باید بگیرند، تصمیم گیری در مورد دانشگاه است. انتخاب مسیر درست می تواند استرس زیادی را برای نوجوانان به وجود آورد. این سالهایی است که یک نوجوان کم کم وارد مرحله بزرگسالی می شود. آنها سعی می کنند از والدینشان فاصله  بگیرند. با این حال، آنها آمادگی این را ندارند که به تنهایی از پس همه چیز بر آیند. در نتیجه، والدین و نوجوانان ممکن است با هم بحث داشته باشند. به عنوان مثال، آنها ممکن است در خارج از منزل بمانند و یا در فعالیت های غیرقانونی شرکت کنند. یکی دیگر از دلایلی که ممکن است نوجوانان از والدین خود سرپیچی کنند این است که آنها در حال عبور از یک بحران هویت هستند. این می تواند باعث شود که والدینشان نگرانی هایی داشته باشند و نوسانات روحی را تجربه کنند.

مسئله دیگری که نوجوانان با آن رو به رو هستند، تغییرات فیزیکی آنهاست که بزرگسالان قبلاً آن را پشت سر گذاشته اند. اما نوجوانان هنوز در حال تجربه ی آن هستند و نه فقط از نظر جسمی بلکه  از نظر روحی هم نوجوانان با احساسات زیادی رو به رو هستند. به همین دلیل است که بسیار احساساتی هستند. آنها به جای فکر کردن مانند یک بزرگسال، با احساساتشان پیش میروند.

همچنین فشار همسالان، مسئله اصلی بسیاری از نوجوانان است. بسیاری از نوجوانان به دلیل فشار همسالان در نهایت به مواد مخدر و الکل روی می آورند. بسیاری از نوجوانان می ترسند که اگر جدیدترین لباس (مد) را نپوشند، توسط همسالان خود طرد  شوند.

بزرگ شدن برای نوجوانان دشوار است زیرا آنها می خواهند از اختیار والدین خود خلاص شوند، اما قادر به این کار نیستند. سن نوجوانی سخت ترین مرحله زندگی است زیرا نوجوانان برای مرحله بعدی زندگی خود آماده می شوند.

با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

تهیه شده در دپارتمان مطالعات کانون روانشناسی نوجوان آترینا

مترجم : پرستو ثابتی

منبع :

https://thecliftonhub.com/657/opinion/being-a-teenager-is-harder-than-being-an-adult/

Top