Top

فعالیت بدنی برای نوجوانان و نوجوانان مهم است

فعالیت بدنی برای جوانان و نوجوانان

جوانان و نوجوانان برای سلامتی و تندرستی خود، هر روز به فعالیت بدنی سبک ، متوسط و نیرومندی نیاز دارند. نوجوانان و نوجوانان باید فعالیتهایی را برای تقویت ماهیچه ها و استخوان ها انجام دهند.

جوانان و نوجوانان ممکن است نیاز به برنامه ریزی برای چگونگی فعالیت بدنی، داشته باشند. یک سبک زندگی سالم برای فعالیتهای بدنی ، کارهای خانه و ... کمک کننده است.

چرا فعالیت بدنی برای نوجوانان و نوجوانان مهم است

·       سلامت قلب و ریه را بهبود می بخشد.

·       سیستم ایمنی را تقویت می کند.

·       ماهیچه ها و استخوان ها را بهبود می بخشد.

·       کمک می کند وزن سالم داشته باشید و از اضافه وزن یا چاقی خودداری می کند.

·       خطر فشار خون بالا ، اضطراب ، افسردگی و دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

فعالیت بدنی همچنین برای: حافظه، یادگیری مهارتهای جدید، افزایش اعتماد به نفس، کاهش استرس و بهبود خواب و ... مفید است.

فعالیت بدنی چیست؟ فعالیت بدنی هر فعالیتی است که مستلزم حرکت بدن است. این فعالیت ها شامل فعالیت های روزمره و همچنین ورزش و ورزش سازمان یافته است.

فعالیت بدنی سبک؛ شامل فعالیتهای روزمره مانند پیاده روی اوقات فراغت ، ایستادن برای انجام کارهای هنری یا نواختن یک ساز موسیقی است.

فعالیت های متوسط ​​باعث می شود سرحال شوید. این موارد می تواند شامل پیاده روی سریع ، رقصیدن ، دوچرخه سواری ، شنا و آهسته دویدن باشد. حتی کمک به برخی از کارهای فعال در داخل و خارج از منزل نیز می تواند خوب باشد.

فعالیت های جدی ضربان قلب را افزایش می دهد.. آنها اغلب بخش بزرگی از ورزش ها مانند فوتبال ، دوچرخه سواری ، هاکی و فوتبال و برخی از انواع رقص ها هستند.

جوانان و نوجوانان چقدر به فعالیت بدنی نیاز دارند؟

دستورالعمل های استرالیا می گوید ، کودکان در سن 5 سال تا 18 سال به یک ساعت یا بیشتر فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید و چند ساعت فعالیت بدنی سبک روزانه نیاز دارند. و حداقل سه روز در هفته ، این شامل فعالیتهایی است که باعث تقویت ماهیچه ها و استخوان ها می شود.

جوانان 18 سال و بالاتر باید هر هفته 2 تا 5 ساعت فعالیت بدنی متوسط ​​یا 1 تا 2 ساعت فعالیت بدنی شدید انجام دهند. یا آنها می توانند ترکیبی از فعالیت بدنی متوسط ​​و نیرومند را انجام دهند که در کل به فعالیت کافی می افزاید. و حداقل دو روز در هفته ، این شامل فعالیتهایی است که باعث تقویت عضلات می شود.

با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

تهیه شده در دپارتمان مطالعات کانون روانشناسی نوجوان آترینا

مترجم : پریسا الوندی

منبع :

https://raisingchildren.net.au/teens/healthy-lifestyle/physical-activity/physical-activity-teens

Top