Top

مهارتهایی که به استقلال نوجوان کمک می کنند

فقط به دلیل این که نوجوان شما 18 ساله شده است، به این معنی نیست که آنها می توانند از خانه بیرون بروند و به تنهایی زندگی کنند. مگر اینکه مهارتهای زندگی لازم برای زندگی در دنیای واقعی را به آنها یاد داده باشید ، شانس خوبی وجود دارد که آنها برای استقلال تلاش کنند.

در حقیقت ، بسیاری از نوجوانان به دلیل نداشتن مهارت های زندگی ، تبدیل به "بچه های بومرنگ" می شوند. آنها بدون حمایت مالی ، جسمی و عاطفی والدین خود تلاش می کنند

در اینجا مهارتهای اساسی زندگی نوجوانان، برای موفقیت و استقلال وجود دارد:

1) مهارت های کاری

این را تصور نکنید فقط به این دلیل که نوجوان شما از طریق مدرسه این کار را کرده است که می توانند شغل خود را انتخاب کنند. قوانین نیروی کار کاملاً متفاوت از محدوده های یک دبیرستان است. نوجوانان باید بدانند که چگونه می توانند یک درخواست شغلی را تکمیل کنند ، در مصاحبه شرکت کنند و دستورالعمل یک سرپرست را دنبال کنند.

شغل پاره وقت در دوران دبیرستان یا یک کار تابستانی می تواند به آماده سازی نوجوان شما برای مسئولیت های یک حرفه آینده کمک کند. علاوه بر این ، تعیین تکالیف و کارهای منظم در خانه می تواند نوجوان شما را برای دنیای کار آماده کند.

2) مهارت حمل و نقل

فقط به دلیل این که نوجوان شما دارای گواهینامه رانندگی است به این معنی نیست که آنها لزوما مهارت حمل و نقل دارند. نوجوانان باید بدانند که چگونه از نقطه A به نقطه B برسند. این ممکن است به معنای دانستن نحوه حرکت در ساعات شلوغ یا درک نحوه استفاده از GPS باشد.

البته همه نوجوانان نمی دانند چگونه رانندگی کنند و گواهینامه رانندگی ندارند. در این موارد ، برای نوجوان شما مهم است که چگونه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کند.

3) مهارت های تنظیم اهداف

به نوجوان خود بیاموزید که چگونه هدفی را تنظیم کند. سپس ، در مورد چگونگی اقدام در جهت دستیابی به آن اهداف صحبت کنید. نوجوانی که می داند چگونه اهداف خود را پیگیری کند ، بسیار احتمال دارد که با انگیزه بماند.

اغلب روی مهارتهای تعیین هدف کار کنید. به نوجوان خود کمک کنید تا یک چیز مورد نظر برای رسیدن به آنها را شناسایی کند و سپس در انجام این کار به آنها کمک کند. با هر هدف جدیدی که به آنها برسند ، اعتماد به نفس خود را در رسیدن به اهداف حتی بلندتر در آینده به دست می آورند.

4) مهارت های تنظیم احساسات

 برای نوجوانان مهم است که بدانند چگونه می توانند احساسات خود را تنظیم کنند. همچنین اگر نوجوان شما نتواند احوال و احساسات خود را کنترل کند، با مشکلات خوبی مواجه نخواهد شد. یا اگر نتوانند اضطراب خود را مدیریت کنند، ممکن است هرگز از منطقه امن خودشان خارج نشوند.

 

به نوجوان خود بیاموزید که چگونه با احساسات ناخوشایند به روشی سالم برخورد کنید. با گذشت زمان، آنها به توانایی خود در انجام کارهای سخت اعتماد خواهند کرد.

5) توانایی مقابله با شرایط اضطراری

وقتی نوجوان شما مجبور است با شرایط اضطراری مقابله کند ، دیگر وقت فکر کردن برای آنها وجود نخواهد داشت. بنابراین ، لازم است والدین به نوجوانان خود بیاموزند که چگونه به طور مؤثر با موارد اضطراری برخورد کنند.

آتش سوزی، یک آسیب جدی یا بلایای طبیعی فقط معدود موارد اضطراری است که احتمال دارد نوجوان شما با آن روبرو شود.

اطمینان حاصل کنید که نوجوان شما هنگام خاموش شدن برق و ... ، می داند چه کاری انجام دهد. کودکانی که با تکنولوژی رشد کرده اند ، اغلب فراموش می کنند که در مواقع اضطراری واقعی ، الکترونیک همیشه در دسترس نیست.

6)  مدیریت اساسی خانواده

این مهم است که نوجوان شما بداند که چگونه می تواند یک خانواده را اداره کند. این که آیا آنها در یک اتاق خواب زندگی می کنند یا یک آپارتمان را اجاره می کنند، باید مهارت های اساسی را بدانند.

مهارتهای اصلی و اساسی مثل تهیه وعده غذایی را به نوجوان خود بیاموزید. اطمینان حاصل کنید که آنها می دانند چگونه تعمیرات ساده را انجام دهند و همچنین در چه موقع برای کمک گرفتن تماس بگیرند. علاوه بر این، آنها را به خود بسپارید تا زمانی که بدانند چگونه لباس های خود را انجام دهند و یک حمام را به طور صحیح داشته باشند.

7) مهارت های مالی

یکی از مهمترین مهارتهایی که تاکنون به نوجوان خود یاد می دهید نحوه مدیریت پول است. متأسفانه، بسیاری از نوجوانان بدون هیچگونه ایده ای برای ایجاد بودجه و ... ، از خانه خارج می شوند.

وقت خود را صرف آموزش مهارتهای اساسی مدیریت پول برای نوجوان خود کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها از خطرات بدهی کارت اعتباری ، خطرات ناشی از وام های اضافی دانشجویی خصوصی و اهمیت سرمایه گذاری اطلاع دارند. آموزش زودهنگام این مهارت ها می تواند در کیفیت کلی فرزند شما تفاوت بزرگی ایجاد کند و به آنها در ایجاد امنیت مالی برای آینده خود کمک کند.

با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

تهیه شده در دپارتمان مطالعات کانون روانشناسی نوجوان آترینا

مترجم: فاطمه رازی

منبع:

https://www.verywellfamily.com/life-skills-your-teen-needs-to-be-independent-2609033

Top