Top

چگونه با نوجوان خود در مورد دوستی صحبت کنیم

داشتن دوستان، پیدا کردن دوستی های جدید و روابط دوستانه بخش مهمی از رشد کودکان و نوجوانان است. صحبت با نوجوان خود در مورد یک دوستی سالم چیست، می تواند به بلوغ او کمک کند.

دوستی نوجوانان با دوستی بچه ها متفاوت است؛ در حالی که نوجوانان در دوران کودکی یاد گرفته اند "با دیگران خوب بازی کنند" ، ایجاد دوستی های مستقل مسئله دیگری است.

هنگامی که آنها کوچکتر بودند ، والدین اغلب تاریخ بازی را ترتیب می دادند. اکنون نوجوانان و نوجوانان به استفاده از منابع خود در تصمیم گیری درمورد دوست بودن کسی و یا عدم استفاده از آنها سپرده خواهند شد.

والدین باید در انتخاب افرادی که می خواهند با آنها پاتوق باشند ، به نوجوان خود آزادی دهند. واقعاً ، در سالهای نوجوانی ، دوستی کاملاً یک بازی توپی است.


چگونه والدین می توانند به نوجوانان کمک کنند

شما می توانید در انتخاب دوستان به نوجوان خود کمک کنید،. نوجوانی که یاد می گیرد اکنون دوستی های سالمی داشته باشد، این روند را در زندگی بزرگسالی خود نیز ادامه خواهد داد.

از لحظات مناسبی برای آموزش در مورد دوست خوب با آنها صحبت کنید. ممکن است پسرتان برای یک بازی فوتبال با دوست صمیمی خود درگیر شود. اینها فرصتهایی است که والدین می توانند از آنها برای توضیح نکات دقیق تر در رابطه با دوستی استفاده کنند. سعی کنید گوش دهید و احساس فرزند خود را درک کنید.

نکاتی برای گفتگو با نوجوان در مورد دوستی:

هر کس مجاز است دوستان زیادی داشته باشد.

صداقت در یک دوستی مهم است.

دوستان گاهی اوقات یکدیگر را آزار می دهند، اما آنها همیشه می توانند عذرخواهی کنند و یکدیگر را ببخشند.

دوستان می توانند روی یکدیگر تأثیر بگذارند ، هم به صورت مثبت و هم منفی .

بسیار مهم است که هوشمندانه دوستتان را انتخاب کنید.

برای ایجاد و حفظ یک دوستی مهارت های بسیاری لازم است. همچنین برای پایان دادن به یک دوستی مهارت های زیادی لازم است.

پیدا کردن یک دوست خوب ممکن است زمان بر باشد. که ارزش تلاش را دارد زیرا یک دوست خوب می تواند برای کمک به یک نوجوان مبتلا به استرس یا مشکلات دیگر مورد اعتماد باشد.

گذراندن وقت با هم به شما کمک می کند تا دوستان خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید از به اشتراک گذاشتن احساسات راحت باشید.

همچنین یک دوستی خوب باعث می شود شما نسبت به خود احساس خوبی داشته باشید.

با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

مترجم : پریسا الوندی

منبع :

https://www.verywellfamily.com/talking-to-teens-about-friendship-2610992

Top