Top

بهبود همدلی در نوجوانان

همدلی توانایی شناخت و احترام به احساسات دیگران است. همچنین شامل گوش دادن دقیق است یعنی وقتی که دیگران صحبت می کنند و ما با احتیاط و نگرانی به نیازهای آنها پاسخ می دهیم. تحقیقات نشان می دهد کسانی که احساس همدلی بیشتری دارند تعاملات اجتماعی بهتری دارند و تمایل دارند در مدرسه و محل کار موفقیت بیشتری داشته باشند. همچنین مطالعات نشان داده است افرادی که دارای سطح بالایی از مهارتهای عاطفی و اجتماعی از جمله همدلی هستند، برای انتقال از دبیرستان به دانشگاه آمادگی بیشتری دارند.  شما با یافتن فرصت هایی که به آنها امکان می دهد این مهارت را داشته باشند، می توانید احساس همدلی نوجوان خود را تقویت کنید.

در مورد اتفاقات جاری و مسائل اجتماعی صحبت کنید. شما می توانید به نوجوان خود کمک کنید تا اهمیت احترام به دیدگاه های دیگران را درک کند و با استفاده از مثالهایی از مسائل اجتماعی فعلی مکالمه هایی درباره همدلی را برانگیزد. با هم اخبار را تماشا کنید، یا به مقالات روزنامه و مجله اشاره کنید و درباره احساسات و رفتار کسانی که در این مسائل دخیل هستند صحبت کنید. به عنوان مثال ، اخیراً اخبار زیادی درباره مهاجرت در اخبار منتشر شده است. با نوجوان خود در مورد این موضوع  صحبت کنید و از او بخواهید احساسات و دلایل طرف مقابل را شناسایی کند. همچنین می توانید از آنها بخواهید که در مورد چگونگی رسیدگی به این مسئله ایده هایی ارائه دهند.

درباره نقش و تاثیر همدلی در دانشگاه و محل کار صحبت کنید. در این سن، بسیاری از نوجوانان در مورد مراحل رفتن به دانشگاه یا یافتن شغل، فکر می کنند. همدلی برای موفقیت نوجوان شما ضروری است و با ارائه نمونه های خاصی از این مهارت در عمل، می توانید به آنها کمک کنید تا اهمیت آن را در دنیای بزرگسالان درک کنند. به عنوان مثال، در دانشگاه، بسیاری از کارهای گروهی وجود دارد که همدلی در آن بسیار ضروری است. همدلی می تواند در هنگام برخورد با شخصیت های مختلف در محل کار نیز کمک کند، که برای برخی از افراد بسیار دشوار است. برای نوجوان خود توضیح دهید که با همدلی در تمام روابطشان، می توانند در حرفه خود و فراتر از آن موفق باشند.

با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

تهیه شده در دپارتمان مطالعات کانون روانشناسی نوجوان آترینا

مترجم : فاطمه رازی

منبع : 

https://www.today.com/parenting-guides/growing-empathy-teens-t179092

Top