Top

چرا نوجوانان نیاز به حریم خصوصی در میان والدین خود دارند

چرا نوجوانان نیاز به حریم خصوصی در میان والدین خود دارند

با بزرگتر شدن نوجوانان، آنها با چالش های بزرگی روبرو می شوند، مانند پی بردن به اینکه چه شخصیتی دارند، مناسب چه فعالیتی هستند و می خواهند در زندگی چه کاری انجام دهند. مغز آنها نیز به سرعت در حال رشد است. آنها مهارت های تفکر جدیدی کسب می کنند و علائق اجتماعی جدیدی را پرورش می دهند در نتیجه ، طبیعی است که آنها در حین انجام این کارها ، به حریم خصوصی و فضای بیشتری احتیاج داشته باشند.

به هر حال ، موارد ناشناخته زیادی در مورد نوجوان شما وجود دارد که ممکن است گاهی اوقات ناراحت کننده باشد. اما مهم است که تشخیص دهیم که حریم خصوصی بیشتر لزوماً به این معنی نیست که فرزند شما چیزی برای پنهان کردن دارد.

با درک رابطه بین حریم خصوصی و اعتماد ، و دانستن اینکه چرا معمولاً باید به حریم خصوصی نوجوان خود احترام بگذارید و با گفتگویی مناسب  می توانید یک نوجوان سالم، قابل اعتماد و مستقل تربیت کنید.

دادن حریم خصوصی برای نشان دادن اعتماد

اگرچه مهم است که به نوجوانان فضای مورد نیاز خود را بدهید اما به خاطر داشته باشید که نوجوانان همیشه آماده نیستند که به تنهایی با دنیای بزرگسالان کنار بیایند. آنها هنوز به شما احتیاج دارند و آنها همیشه به عواقب انتخاب خود فکر نمی کنند.

در نتیجه ، نوجوانان هنوز به مشاوره و پشتیبانی شما نیاز دارند. آنها همچنین باید به طور منظم با شما در تماس باشند و به طور منظم ارتباط برقرار کنند. دادن حریم خصوصی به آنها مانند آزادی دادن به آنها نیست که تقریباً همیشه منجر به مشکلاتی شود. در نتیجه ، شما باید راهی برای تعادل بخشیدن به نیاز آنها به حریم خصوصی و نیاز خود برای اطمینان از ایمنی و امنیت آنها پیدا کنید.

یکی از راه های تعیین این مرزها این است که از خود بپرسید واقعاً چه چیزهایی را باید بدانید و نیاز به دانستن چه چیزهایی ندارید. به عنوان مثال ، شما باید بدانید که نوجوان شما کجا می رود ، با چه کسی قرار ملاقات دارد و چه زمانی باید در خانه باشد. اما نیازی نیست که بدانید آنها با دوستانشان چه گفتگویی کرده اند. مطمئناً ، برخی از نوجوانان مایلند این اطلاعات را با شما در میان بگذارند، اما اگر نوجوان شما تمایل به درمیان گذاشتن چیزهایی ندارد ، خیلی نگران نباشید . نکته اصلی دانستن این است که شما به عنوان پدر و مادر کاملاً باید بدانید. مواردی را که می توانید به نوجوان خود اجازه دهید خصوصی نگه دارد.

بهترین راه برای تعیین میزان حریم خصوصی و آزادی نوجوان شما بررسی میزان مسئولیت پذیری آنها در قبال تعهدات است. به عبارت دیگر ، آیا آنها به موقع به مدرسه می رسند ، تکالیف خود را انجام می دهند ، به قانون منع رفت و آمد خود احترام می گذارند و کارهای خود را کامل می کنند؟ اگر آنها بتوانند این کارها را انجام دهند ، احتمالاً می توانید سختگیری ها را شل کنید.

حریم خصوصی آنلاین

نوجوانان وقتی صحبت از استفاده از شبکه های اجتماعی آنها می شود ، باید اعتماد شما را مانند سایر امتیازات جلب کنند. اما هنگامی که آنها این اعتماد را به دست آوردند ، منصفانه است که به آنها حریم خصوصی بدهند تا بتوانند به بلوغ و استقلال خود ادامه دهند.

چه موقع به حریم خصوصی یک نوجوان وارد شوید؟

زمانهایی وجود دارد که ممکن است مناسب باشد که نوجوان خود را زیر نظر بگیرید به عنوان مثال ، اگر شنیدید که آنها در مورد خشونت دوستانه صحبت می کنند ، می بینید که آنها از یک پست اینستاگرام گریه می کنند و ... ، وقت آن است که کمی وارد عمل شوید. وظیفه شما به عنوان والدین این است که فرزندان خود را ایمن نگه دارید.

با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

تهیه شده در دپارتمان مطالعات کانون روانشناسی نوجوان آترینا

مترجم : پرستو ثابتی

منبع :

https://www.verywellfamily.com/why-does-my-teen-need-privacy-2609615


Top