Top

8 روش ساده برای بهبود عملکرد حافظه

مطالب را به روشی جذاب و معنی دار درآورید

به گفته کارشناسان ، هرچه اطلاعات را عمیق تر بخوانید ، احتمال به خاطر سپردن آنها بیشتر می شود. به عنوان مثال ، نوشتن یادداشت با دست به جای تایپ کردن ، ممکن است طولانی تر شود. اما به مغز شما اجازه می دهد تا اطلاعات را بهتر پردازش کند. در طی مراحل یادداشت برداری ، تمام آنچه معلم می گوید، کلمه به کلمه را کپی نکنید. در عوض ، آن را به زبان خودتان بنویسید زیرا به شما کمک می کند درک عمیق تری از آنچه که آموزش داده می شود ، به دست آورید و به شما در یادآوری و درک بهتر هنگام یاداوری کمک می کند. 

برای مطالعه وقت بگذارید 

پس از مطالعه از خود بپرسید. این به شما کمک می کند اطلاعات را حفظ کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها را به خاطر می سپارید. 

نشانه های تصویری برای خود در نظر بگیرید

این روشی موثر و کارآمد برای کمک به ذهن شما در درک موضوعات مختلف است ، داشتن یک نقشه تصویری برای کمک به شما در مشاهده و درک ارتباط بین هر شاخه از اطلاعات ، شما را قادر می سازد که بهتر به یاد داشته باشید. همچنین به شما کمک می کند تا افکار خود را جمع آوری کرده و با یک نگاه سریع ایده های جدید را بسازید. 

تکنیک های ارتباطی را به کار بگیرید

بسیاری از تکنیک های ارتباطی وجود دارد که می توان آنها را برای حفظ اطلاعات به کار گرفت . به عنوان مثال ، اگر برای اولین بار با شخصی به نام دانیل ملاقات می کنید ، بلافاصله نام او را با چیزی آشنا مانند دانیل ردکلیف از هری پاتر مرتبط کنید ، یا تصور کنید که دانیل در لانه شیر قرار دارد (دان ، گدیت؟ ) ، یا حتی آنها را با دوستی که ممکن است با نام مشابهی بشناسید در ارتباط قرار دهید. 

با صدای بلند بخوانید

جدا از نوشتن یادداشت های خود ، می توانید آنها را با صدای بلند بخوانید. مطالعات نشان داده است كه به خاطر سپردن با صداي بلند (يا حتي گفتن آن) به شما كمك خواهد كرد که آنها را بهتر بياد آوريد. 

برای یک دوست توضیح دهید 

پس از مطالعه و بدون مراجعه به یادداشت های خود ، سعی کنید مطالب را برای دوستتان توضیح دهید. اینکه بتوانید درمورد آنچه که مطالعه کرده اید با کسی صحبت کنید ، به شما کمک می کند عمق دانش خود را در مورد این موضوع به کار گیرید.

در لحظه زندگی کن

برای حفظ حافظه ، مغز شما باید بتواند آن را به طور کامل در حافظه خود پردازش کند. هنگام مطالعه ، همه حواس پرتی ها را از بین ببرید (مانند تلفن خود) و کاملاً بر روی وظیفه مورد نظر تمرکز کنید. 

خواب شبانه داشته باشید

اگرچه ممکن است هنگام مطالعه به راحتی چرت بزنید ، اما خواب کافی هنگام شب به شما کمک می کند عملکرد بهتری داشته باشید و هوشیاری ذهنی خود را حفظ کنید. بعلاوه ، هنگام خواب ، مغز اطلاعاتی را که در طول روز می آموزید پردازش می کند و آنها را از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت تبدیل می کند .

برای ارتباط با روانشناسان مرکز تخصصی روان شناسی آترینا با شماره های 09196510590 - 02122684075 در تماس باشید.

تهیه شده در دپارتمان مطالعات کانون روانشناسی نوجوان آترینا

مترجم: پرستو ثابتی

منبع:

https://teenage.com.sg/campus/8-simple-ways-to-improve-your-memory/

Top