Top

نسل نوجوان اینگونه دچار اضطراب می شود

 طبق گفته موسسه Child Mind ، اختلالات اضطرابی شایع ترین اختلالات بهداشت روان در کودکی و نوجوانی است ،  31.9 درصد از ما تا 18 سالگی با نوعی اضطراب مبارزه خواهیم کرد. دختران نسبت به پسران  بیش از دو برابر احتمال ابتلا به این بیماری را دارند .

شاید شنیدن "اضطراب نوجوان" باعث شود شما یک نوجوان عصبی را ببینید که یک هفته کامل قبل از یک آزمون بزرگ مرتباً مرور می کند یا در کلاس برای پیدا کردن دوست خود تلاش می کند. اما مهم است که به خاطر داشته باشید که اضطراب یک نوجوان بسیار عمیق تر و پیچیده تر از آن است که شما ممکن است ترس منطقی بدانید.

اضطراب نوجوان چگونه به نظر می رسد.

اضطراب راهی است که بدن برای محافظت از ما ایجاد می کند و باعث می شود انرژی لازم برای مقابله با موقعیت های تهدید کننده زندگی را داشته باشیم. اما برای هر کسی که از اختلال اضطرابی رنج می برد ، بدن وقتی چنین تهدیدی وجود نداشته باشد ، واکنش نشان می دهد.

اعم از ترس  یا احساس گناه ، اضطراب می تواند به اشکال مختلف خود را نشان دهد. به عنوان مثال ، بسیاری نوجوانان با اضطراب اجتماعی ، که ترس از موقعیت های اجتماعی یا عملکردی است ، دست و پنجه نرم می کنند ، اما دیگران که اضطراب دارند ، معاشرت را اصلاً دلهره آور نمی دانند و در عوض مضطرب سناریوهای خاص دیگر هستند. برخی از اضطراب ها ممکن است ناشی از اخبار ، جدایی ، آسیب های قبلی یا چیزی باشد که لزوماً نمی توانند به آن اشاره کنند. 

همه ما احساس اضطراب می کنیم ، اما برای نوجوانان ، گاهی اوقات این احساس غیرقابل غلبه است. در زمان بحران ، هیچ چیز قدرتمندتر و آرامش بخشی از صبر و درک یک عزیز وجود ندارد.

چگونه والدین می توانند کمک کنند.

 خبر خوب این است که دانش آموزان دبیرستانی امروزه در مقایسه با نوجوانان دهه 80 به احتمال زیاد به یک متخصص بهداشت روان مراجعه می کنند. با این حال ، هنوز هم می تواند برای نوجوان شما استرس آور یا شرم آور باشد که در مورد اضطراب با والدین بحث کنید ، خصوصاً اگر احساس کنیم به دلیل احساساتمان مورد قضاوت یا اخراج قرار خواهیم گرفت.

به دنبال علائم هشدار دهنده باشید

اضطراب باعث می شود نوجوانان فرسوده ، خسته و ناامید شوند. گاهی اوقات نوجوانان گرفتار چرخه افکار اضطرابی ممکن است رفتارهای تکراری را انجام دهند که والدین می توانند شناسایی کنند. اگر احساس دلخوری ، عصبانیت یا خستگی دارید ، سعی کنید به این فکر کنید که چه چیزی باعث می شود کودک شما اینگونه رفتار کند.

تجربه شخصی خود را به اشتراک بگذارید.

یک روش خوب دیگر برای تشویق ارتباط سالم در خصوص اضطراب ، به اشتراک گذاشتن تجربیات خودتان است. آیا تا به حال احساس اضطراب شدیدی کرده اید؟ ممکن است حمله وحشت داشته باشید؟ این چه حسی را به شما می دهد؟ شما می توانید شخصاً صحبت کنید تا در مورد سلامت روان با فرزندخود گفتگو کنید و به او کمک کنید تا احساس تنهایی کمتری کند.ب ه آنها بگویید افراد حرفه ای هستند که می توانند با آنها صحبت کنند. ممکن است برای فرزند شما بیان هر علامتی که تجربه می کند سخت باشد ، اما گفتگو می تواند زندگی فرزند شما را نجات دهد. هیچ کس نباید به تنهایی از پس فشار روانی برآید. بنابراین به فرزند خود نشان دهید که درکنار او هستید.

با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

تهیه شده در دپارتمان مطالعلت کانون روانشناسی نوجوان آترینا

مترجم: پرستو ثابتی

منبع:

https://www.parents.com/parenting/better-parenting/teenagers/how-the-teen-generation-is-experiencing-anxiety/

Top