Top

6 روش تخصصی برای کمک به نوجوان خود برای اضطراب امتحان

همه افراد در هنگام امتحانات احساس استرس، اضطراب می کنند. استرس امتحان و اضطراب امتحان بسیار رایج است. در حقیقت ، این کاملا طبیعی است و اگر تحت کنترل باشد، می تواند مفید باشد. 

در طول زندگی ما بارها و بارها با این نوع شرایط تحت فشار روبرو خواهیم شد و بسیار مهم است که ما از فرزندانمان حمایت کنیم تا با این وقایع کنار بیایند. از این گذشته ، بیشتر ما به نوعی با آزمون رانندگی استرس زا ، مصاحبه شغلی ، مراسم عروسی یا تولد کودک روبرو خواهیم شد که می تواند استرس زا باشد.

ما باید از فرزندان خود حمایت کنیم تا یاد بگیرند چگونه در این شرایط طاقت فرسا کنار بیایند و شکوفا شوند .اینها مهارتهای حیاتی هستند.

این مقاله بر این موضوع متمرکز است که چگونه می توانیم از نوجوانان و جوانان خود در کنار آمدن با شرایط تحت فشار امتحان کمک و حمایت کنیم.

علائم اضطراب امتحان

استرس و اضطراب امتحان مجموعه ای کاملاً شخصی از احساسات است که از طرق مختلف بر افراد تأثیر می گذارد. برخی از افراد بدخلق هستند و برای درگیر شدن با انسانهای دیگر تلاش می کنند ، بقیه می توانند با آسیب پذیری تقریباً کودکانه، ما را شگفت زده کنند.

استرس و اضطراب امتحان می تواند از بسیاری جهات ظاهر شود. ویژگی های معمول عبارتند از:

احساس عدم توانایی کنار آمدن.

احساس فشار از خانه یا مدرسه.

ترس از عدم موفقیت در امتحان یا عدم کسب نمرات لازم.

گفتگوی منفی با خود مانند "من نمی توانم این کار را انجام دهم" یا "من شکست بخورم."

این دیدگاه که در صورت عدم موفقیت در امتحانات ، تمام زندگی آنها از هم می پاشد.

ترس از فروپاشی.

علائم بدنی: ناتوانی در خواب ، زیاد غذا خوردن یا کم خوردن ، علائم اضطراب.

استرس امتحان و سلامت روان

برای بیشتر این علائم ، حمایت یک خانواده دوست داشتنی، دوستی های محکم و یک مدرسه دلسوز کافی است. برای برخی افراد، اوضاع می تواند شدیدتر شود. اگر نگران سطح اضطراب فرزندتان ناشی از استرس امتحان هستید ، مهم است که با متخصص پزشکی و مدرسه صحبت کنید تا از متخصص و مشاوره بیشتری برخوردار شوید. به ویژه مدارس در زمینه پشتیبانی از نوجوانان به صورت فردی مهارت کافی دارند و این کار را با مهربانی ، دلسوزی و اختیار انجام می دهند.

روش های کنترل استرس در آزمون و نکات اضطراب امتحان

چیزهای زیادی وجود دارد که می توانیم برای کمک و حمایت از فرزندانمان در کنترل استرس و اضطراب امتحانشان انجام دهیم.

جدول زمانی بازنگری: بدون شک جدول زمانی تجدید نظر یک ایده عالی است. آنها به مدیریت موثرتر زمان کمک می کنند.

اگر نگران زمان هستید، ساعت ها را در این مورد تلف نکنید. در عوض به سادگی یک تقویم هفتگی مانند این تقویم فراهم کنید و جزئیات زیر را به آن اضافه کنید:

تاریخ و زمان امتحانات

هر رویداد مهم

اوقات مدرسه / دانشگاه!

سپس از بقیه زمان موجود برای برنامه ریزی در جلسات تجدید نظر استفاده کنید. توصیه های زیادی در مورد چگونگی انجام این کار وجود دارد اما در واقع به ترجیح شخصی بستگی دارد.

سه قانون اصلی وجود دارد:

1- شما باید در وقفه های منظم برنامه ریزی کنید. طول جلسه برای افراد شخصی است اما وقفه ها ضروری است. در مورد آنچه می توان به دست آورد واقع بین باشید.

2- افراد را با توجه به اهمیت و نیاز شخصی در اولویت قرار دهید.

3- جلسات را با توجه به زمان امتحانات هدف قرار دهید. بنابراین ، برای مثال ، اگر اولین امتحانات انگلیسی و فرانسوی باشد ، ابتدا روی این موارد تمرکز می کنید.

به عنوان یک پدر و مادر ، کمک به نوجوان خود در این روش سازمان یافته می تواند در تغییر نگرش اساسی باشد. بلافاصله آنها می توانند از احساس خستگی زیاد و ندانستن اینکه از کجا شروع کنند، احساس کنترل کنندو برنامه ای داشته باشند. با آنها به آرامی بررسی کنید تا ببینید که برنامه زمان بندی آنها چگونه پیش می رود و ببینید آیا کار دیگری وجود دارد که می توانید برای کمک به آنها انجام دهید.

چگونه می توان تجدید نظر کرد: در واقع ، تجدید نظر: به خاطر سپردن حقایق ، ارقام و تاریخ ها و استراتژی های تمرین در مورد چگونگی ساختاردهی پاسخ ها با استفاده از تکنیک های خاص است.

تکنیک های زیادی وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد مثل: استفاده از کارت های نشانه - برای یادآوری حقایق اصلی.

بسیاری از استراتژی های دیگر ، مانند این موارد وجود دارد . آنها را امتحان کنید و ببینید چه چیزی مفید است. مهمتر از همه  اقدام کنید - حتی اگر اواخر روز باشد.

راه اندازی "تیم آزمون": یکی از سخت ترین مواردی که با اضطراب امتحان و استرس امتحان مرتبط است ، تنهایی و آسیب پذیری همراه آن است. بسیاری از جوانان کاملاً گوشه نشین و تنها هستند.

یکی از بهترین راه های مبارزه با این مسئله ، راه اندازی یک تیم امتحانی سرگرم کننده و خونسرد است که در آن "همه با هم در این کار هستند". اکنون ، باید بسیار مراقب باشید تا فشار بیشتری به فردی که امتحان می دهد وارد نشود ، بلکه در عوض او احساس کند که تنها نیست و همه برای کمک و حمایت از او در آنجا حضور دارند.

تیم امتحان می تواند طیف وسیعی از کارها را انجام دهد:

اطمینان حاصل کنید که وعده غذایی عصرانه در یک زمان توافق شده آماده است تا در جدول تجدید نظر تداخل ایجاد نکند. این وعده غذایی می تواند غذای مورد علاقه آنها باشد.

برای اطمینان از خوب بودن آنها مرتباً آنها را چک کنید. به آنها بگویید که آنها را دوست دارید و به آنها افتخار می کنید بدون توجه به هر چیزی.

روشن باشید که این در مورد حمایت کل خانواده از یکدیگر است.  به دستاوردهای آنها افتخار کنید. می توانید برای تمام شدن امتحانات یک جشن ترتیب دهید.

کمک به پسر یا دخترتان در احساس کنترل در دوره امتحان بسیار مهم است. این در مورد:

- اطمینان از خواب کافی.

- اطمینان از داشتن تجهیزات مناسب برای رفتن به مدرسه یا کالج برای امتحانات.

- کمک به آنها برای رسیدن به امتحانات خود در زمان کافی تا بتوانند برای شروع احساس آمادگی کنند.

- می توانید برای آنها کارهایی انجام دهید تا به آنها کمک کند تا منظم شوند، استرس را از بین ببرند.

به پسر یا دخترتان کمک کنید داشتن چشم انداز در فصل امتحانات امری حیاتی است. وقت زیادی برای نگرانی ، ترس و اضطراب از دست می رود. فرزند شما باید بداند که شما برای کمک به آنها کمک کرده و از آنها پشتیبانی می کنید ، اما در واقع شما بدون توجه به آنچه که به دست می آورند، آنها را دوست خواهید داشت و به آنها افتخار خواهید کرد.

نگرش مهمترین عامل است: توماس ادیسون یکی از بزرگترین پیشنهادات آماده سازی آزمون را به ما هدیه داد:

درست است. هر ساله جوانانی را می بینم که بسیار زیبا و درخشان هستند و واقعاً با امتحانات دست و پنجه نرم می کنند زیرا نگرش اشتباهی دارند - آنها احساس می کنند که قبل از ورود به اتاق شکست می خورند ، نگران می شوند ، استرس دارند ، از نظم کافی برخوردار نیستند ، چارچوب ذهنی درست نیست. اضطراب آنها مانع عملکرد می شود.

برعکس ، می بینم بچه هایی که ممکن است از نظر سنتی کمتر آکادمیک باشند ، واقعاً خوب عمل می کنند ، زیرا آنها با روشی آرام و روشمند به امتحانات نزدیک می شوند ، به طور مداوم اقدام می کنند و به جلو حرکت می کنند.

همانطور که در بالا بحث کردیم ، حتی اگر اواخر روز هم باشد ، انجام هرگونه کار سخت هرگز دیر نیست.

حقیقت این است که نگرش افراد نسبت به امتحانات واقعاً مهم است. 

افکار نهایی: مهم است که تأکید کنیم والدین اغلب فشار امتحانات را نیز احساس می کنند: ما می خواهیم فرزندانمان خوب عمل کنند ، نگران رفاه آنها هستیم ، می خواهیم کمک کنیم اما اغلب مطمئن نیستیم که چگونه این کار را انجام دهیم. 

خبر خوب اینه که با یادگیری مهارتهایی اکتسابی می تونیم با تمرین و تکرار این اضطراب و استرس رو مهار کنیم.

با مرکز روانشناسی آترینا در تماس باشید و از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 در تماس باشید.

تهیه شده در دپارتمان مطالعات کانون روانشناسی نوجوان آترینا

مترجم: پرستو ثابتی

منبع:

https://rediscoveryofme.com/teen-exam-stress-and-exam-anxiety/

Top