Top

راهنمایی برای والدینی که نوجوان مشکل دار دارند

تربیت یک نوجوان آسان نیست. تربیت یک نوجوان مشکل دار حتی دشوارتر است. خواه نوجوان شما دارای مشکلات مصرف مواد، مشکلات رفتاری یا مشکلات بهداشت روانی باشد، مداخله ضروری است. چندین کار وجود دارد که می توانید برای کمک به هدایت نوجوان خود در مسیر درست قبل از بزرگسالی، انجام دهید. در اینجا شش نکته در مورد والدین برای تربیت یک نوجوان مشکل دار آورده شده است:

با نوجوان خود بهترین ارتباط را برقرار کنید

حفظ ارتباط قوی با نوجوان خود مهم است. روی ارتباطات موثر کار کنید و برای حفظ بهترین رابطه ممکن تلاش کنید. رابطه شما با یک نوجوان آشفته کامل نخواهد بود. اما، گذراندن وقت با کیفیت در کنار هم و نشان دادن مراقبت از نوجوان، می تواند کمک زیادی به بهتر شدن نوجوان خود کند.

از دیدگاه دیگری به وضعیت نوجوانان خود نگاه کنید

روشی که معمولاً توسط درمانگران استفاده می شود، مشاهده یک موقعیت یا رفتار نوجوان. با تغییر دیدگاه، تغییر شکل مجدد بینشی در مورد آنچه باعث ایجاد رفتار نوجوانان شما می شود اغلب مورد توجه قرار می گیرد. 

به دنبال راهنمایی حرفه ای باشید

بیشتر نوجوانان مضطرب در شناسایی دلایل اساسی مشکلات و کمک در برخورد با آنها از نوعی کمک حرفه ای بهره می گیرند. کمک گرفتن یک نوجوان آشفته که برای اولین بار دچار مشکل می شود، معمولاً بسیار موفقیت آمیزتر از انتظار تا بدتر شدن مشکلات است.

از مزایای جستجوی کمک حرفه ای برای یک نوجوان دردسرآمیز می توان به کمک مجرب در کشف دلایل اقدام نوجوان خود، تخصص در شناسایی اینکه به احتمال زیاد مداخلات بالینی موثر است و همچنین کمک به نوجوان، خود و خانواده در این زمینه کمک کرد. 

تشخیص دهید که نوجوان شما چه مشکلی دارد

دانستن اینکه نوجوان شما چه مشکلی دارد، یک کلید اساسی برای باز کردن عوامل موثر در تغییرات نگران کننده در نوجوان شماست. افراد حرفه ای که با نوجوانان کار می کنند رفتار نگران کننده نوجوانان را عمل کردن توصیف می کنند، به این معنی که این رفتار بیان بیرونی مسائل اساسی است که نیاز به توجه دارد.

رفتار آشفته در نوجوانان اشکال مختلفی دارد. اغلب، زمینه های اساسی بهداشت روان مانند افسردگی،  سرپیچی و رفتارهای پرخطر. گاهی اوقات، نوجوانان برای مشکلات خود به مواد مخدر یا الکل روی می آورند. تشخیص این مسئله می تواند به شما کمک کند تا با نیازهای نوجوان خود همدلی کنید.

اگر نوجوان شما در موقعیت بحران است، اقدام کنید 

والدین نوجوانان آشفته اغلب مملو از ترس می شوند. بسیاری از والدین تعجب می کنند که آیا اگر شرایط از کنترل خارج شود، نوجوان یا دیگران را در معرض خطر قرار دهد، می دانند چه باید کنند؟

برداشتن گام هایی برای دانستن چگونگی مقابله با موارد بالقوه خطرناک، در صورت نیاز به چنین روشی، پاسخ موثر را آسان می کند.

مراقب خودت باش

اگر دچار استرس و فشار شدید باشید، درواقع کمک زیادی به نوجوان خود نمی کنید. مهم است که اطمینان حاصل کنید که برای جلب حمایت و مراقبت از خود گام برداشته اید.

هرچه از سلامتی بالاتری برخوردار باشید، از توانایی بیشتری برای کنار آمدن با نوجوان آشفته خود برخوردار خواهید بود. برای خود وقت بگذارید و مقداری از انرژی خود را صرف اطمینان از سلامت روحی و جسمی خود کنید. 

با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

تهیه شده در دپارتمان مطالعات کانون روانشناسی نوجوان آترینا

مترجم: پریسا الوندی

منبع:

https://www.verywellfamily.com/tips-for-parenting-troubled-teens-2610343

Top