Top

مشاوره دانش آموزان

 دوران تحصیل دانش آموزان یکی از مهم ترین بخش های زندگی فردی آنها میباشد. دورانی که موجب شکل گیری شخصیت، شکوفایی استعداد های فردی، هدف سازی و پرورش توانایی های کودکان و نوجوانان میگردد. در بسیاری موارد و به شکلی بسیار شایع، دانش ­آموزانی را می­بینیم که با وجود داشتن استعدادهای تحصیلی بسیار خوب و پتانسیل پیشرفت بالا، موفقیت چندانی کسب نمی­کنند و به عبارتی پیشرفت تحصیلی آنها همسو با توانش تحصیلی­شان پیش نمی­رود. علاوه بر این، با توجه به دوره­های روان­شناختی حساس و سرنوشت­سازی که در هر مرحله از رشد یک فرد به ویژه در دوره کودکی و نوجوانی وجود دارد، چنانچه شرایط برای ظهور توانش و استعدادی در زمان حساس آن مهیا نباشد می­تواند به سادگی به بهای شکوفا نشدن آن استعداد تمام شود.

اهمیت بررسی های روانشناختی و راهنمایی های تخصصی دانش آموزان با نمایان شدن معضلات نوجوانان بیش از پیش به چشم میخورد.

دانش آموزانی که با برنامه ریزی درسی نامتناسب با ویژگی های فردی و همچنین انتخاب رشته نامناسب دوران دبیرستان و صرفاً بر مبنای نمره درسی که خود میتواند تاثیر گرفته از تفاوت در تدریس معلمین، یا سوگیری های بی پایه محیطی باشد که موجب نادیده گرفتن استعداد و توانایی وی میشود ، همین مسئله سبب میگردد، دانش آموز در دوران تحصیل با افت بسیاری همراه شود، انگیزه برای مطالعه،  اعتماد به نفس و امید به آینده خود را از دست بدهد که عموماً برای جبران این کمبودها در مسیرهای نادرست مانند انزوا و کناره گیری از جامعه ، روی آوردن به مصرف سیگار، قلیان و مواد محرک ، پرخاشگری و رفتارهای ضد اجتماعی ، دچار شدن به اختلالات اضطرابی و افسردگی ، عضویت در گروهای دوستی نابهنجار و غیره می افتد و  در پس آن با ناکامی و احساس شکست وارد دانشگاه می شود و بی انگیزه به مسیر خود ادامه می دهد و این چنین کل دوران زندگی خود را با احساس پوچی و بیهودگی به پیش می برد.

در این میان خانواده ها با درنظر گرفتن اهمیت این مسئله سالانه هزینه های گزافی را برای پیشگیری و راهنمایی گرفتن از افرادی میکنند که در سطح شهرها و استانها از معروفیت خاصی برخوردارند در صورتی که تخصص روانشناختی نداشته و صرفاً رتبه های برتر کنکور بوده و یا در این زمینه تبلیغات فراوانی داشتند ، مشاوره های غیر تخصصی این افراد موجب گردیده دانش آموز دچار مشکلات فوق الذکر گردند،  مسیر زندگی خود را از دست دهد و در نتیجه آن نه تنها فردی مفیدی در جامعه نبوده بلکه هزینه زیادی را به دولت تحمیل کند.

کانون روانشناسی نوجوان آترینا با بکارگیری از اساتید روانشناسی دانشگاه ها و متخصصین در حوزه نوجوان ، آماده ارائه خدمات زیر می باشد.

تشکیل پرونده سلامت روان برای دانش¬آموز و والدین

آزمون¬های شناختی (شامل حافظه، تمرکز و توجه و ...)

آزمون شخصیت شناسی و رغبت سنجی 

آزمونهای روانی و تشخیصی (اضطراب ، استرس و ... )


برنامه ریزی درسی

تکنیک¬های برخوردار شدن از یک مطالعه عمیق و باکیفیت

شناخت ویژگی های برنامه مطلوب

مدیریت زمان

روش تقویت تمرکز و حافظه

شیوه های افزایش انگیزه مطالعه 

نظارت و پشتیبانی تخصصی بر عملکرد تحصیلی دانش آموز


انتخاب رشته برحسب شخصیت¬شناسی و با نگاه به آینده هر رشته ( نهمی ها و کنکوری ها)

مصاحبه حضوری

اجرای آزمونهای رغبت سنجی و شغلی

اجرای آزمونهای شخصیت

ارائه پیشنهاد رشته های تحصیلی متناسب با شخصیت ، توانایی های شغلی و همچنین آینده شغلی آنها

بر پایه علم استعدادیابی جهانی مبتنی بر مثلث موفقیت شغلی

اردوهای توانمندسازی 

روش های مطالعه صحیح

روش های برنامه ریزی صحیح درسی

روش های دقت و سرعت در آزمون

آموزش مهارت های زندگی بصورت کاملا عملی بر اساس مدل 4-H 

بر اساس مدل مهارت های زندگی 4-H سازمان مربوط به جوانان USDA که رسالت آن (به کارگیری جوانان به منظور رسیدن به نهایت استعداد آنان و همچنین پیشبرد حوزهٔ توسعهٔ جوانان است.( 

مقابله با استرس و اضطراب و بهبود تمرکز و توجه با رویکرد تکنولوژیک  (نوروفیدبک و ...)

تقویت حافظه با بروزترین روش های جهانی مثل نوروفیدبک 

ارتقای اعتماد به نفس و عزت نفس

اصلاح الگو تغذیه ایی و حل مشکلات ناشی از بلوغ توسط متخصصین تغذیه در نوجوان

Top