Top

یادگیری مهارتهای آمادگی شغلی توسط اعضای 4H

چکیده

کارفرمایان نیاز به نیروی کار با مهارت هایی مانند کار تیمی، مدیریت زمان، مسئولیت پذیری شخصی و اخلاق کاری دارند.  مشارکت در4H  به جوانان کمک می کند تا این مهارت ها و دیگر مهارتهای ارزشمند زندگی را یاد بگیرند، جوانان قادرند تاثیری را که مشارکت 4H بر پیشرفت آنها داشته است بشناسند.

جوانان برنامه ی 4H  مهارت های زندگی را از طریق فعالیت های کانون و کار پروژه توسعه می دهند.  طرح ها توسط جوانان بسته به علایق آنها انتخاب می شوند.  هر ساله در پروژه های 4H،  مهارت های جدید آموخته می شود و یا بیشتر توسعه می یابد. 

حضور در برنامه های 4H به دانش آموزان کمک می کند تا مهارت های کار تیمی را توسعه دهند و فرصت هایی را برای کمک به کانون ها و جامعه ی خود فراهم کنند. همچنین کمک می شود تا در پروژه های خدماتی نیز شرکت کنند.

سفر های 4H فرصت های دیگری را برای جوانان فراهم می کند تا افراد جدید را ملاقات کنند، مشاغل مورد علاقه ی خود را کشف کنند و درباره ی دنیای اطراف خود اطلاعات بیشتری کسب کنند.

در پروژه ای از اعضای4H  خواسته می شود که تجربه خود را از 4H بگویند و در مورد مزایایی که از 4H به دست آورده اند نتیجه گیری کنند،  بیش از 90٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند كه 4H به آنها آموخت كه چیزهای جدید (4/98٪) را امتحان كنند ، به دیگران در جامعه كمك كنند (9/96٪) ، کار تیمی داشته باشند(1/92٪)، انتخاب های مستقل داشته باشند(1/92٪) تقریباً 90٪ مهارتهای رهبری را آموخته اند و فرصت هایی برای تمرین این مهارت ها (8/89٪) داشتند. همدلی و مراقبت از دیگران  (8/85 %) آموختند و (5/83 %) اعتماد به نفس کسب کردند. جوانان به دلیل سرگرمی در 4H ماندگار می شوند و مهارت های زندگی را می آموزند. نمونه هایی از نظرات جوانان در رابطه با 4H :

- 4H یک برنامه ی عالی است که شما می توانید بسیاری از مهارت های زندگی را یاد بگیرید در حالی که سرگرم کننده نیز هست.

- من آموخته ام که شما باید تلاش خود را در کارهایی که انجام می دهید نمایید و من آموختم که برای رسیدن به موفقیت باید کار کنم.

- 4H سرگرم کننده است و به من کمک می کند تا در خارج از مدرسه یاد بگیرم.

این یک راه عالی برای این است که خود را به پله ای از منطقه راحتی خود برسانید و با افراد جدید ملاقات کنید.

- 4H باعث می شود احساس اعتماد به نفس داشته باشم و می خواهم دیگران نیز اعتماد به نفس داشته باشند.

- 4Hبه من کمک کرد یک مهلت را ملاقات کنم و یاد بگیرم که چگونه به دیگران آموزش دهم.

- 4H   به من کمک می کند تا کار خودم را انجام دهم.

- 4H مهارت مدیریت زمان را به من آموخت.


با مرکز روانشناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

تهیه شده در بخش مطالعات کانون روانشناسی نوجوان آترینا

منبع : 
https://extension.purdue.edu/article/12012

Top