Top

اهمیت کار گروهی

در طول چند سال گذشته شما احتمالا متوجه شده اید که افراد در مورد اهمیت کار تیمی و همکاری، بسیار صحبت می کنند. کار تیمی مزایای بسیار زیادی دارد و علم آن را اثبات می کند.

بر اساس تحقیقی؛ وقتی که افراد، هوشمندانه با هم کار می کنند، توانایی افزایش می یابد که باعث افزایش خلاقیت، بهره وری، تعامل، ارتباط و کارایی می شود.

" جان مورفی"، نویسنده و متخصص تحول در تجارت، می گوید: "هر فرد دارای استعداد ها و مهارت های منحصر به فردی است. هنگامی که آنها را بر سر میز آوریم و برای یک هدف مشترک به اشتراک بگذاریم، می تواند یک مزیت رقابتی واقعی به شرکت ها بدهد."

10 مزیت کار تیمی

1_ ایده های ناب از ذهن های نابغه می آیند. 

آلبرت انیشتین تمام اعتبار خود را برای کشف نظریه نسبیت به دست می آورد، اما حقیقت این است که وی برای بهبود نظریه خود به مکالمات با دوستان و همکاران تکیه می کرد.

جان مورفی می گوید: " پشت هر نبوغی یک تیم است. وقتی افراد با دانش ها و مهارت های یکدیگر مواجه می شوند ، می توانند راه حل هایی عملی و مفید بدست آورند."

2_ چشم انداز های مختلف به شما کمک می کند در نو آوری ها پیروز شوید.

طبق سخن فرانس یوهانسون؛ برخی از ایده های خلاقانه بر اثر "تقاتطع" به وجود می آید. وقتی که ایده های فرهنگ های مختلف با هم برخورد می کنند.

براساس گزارشی از یک شرکت، مشخص شد گروه هایی متشکل از اعضای دارای پیشینه های متفاوت (جنسیت، سن، قومیت و ...) در مقایسه با گروه های همگن تر، 35% بهتر عمل می کنند.

به جای اینکه به یک مسئله از دید شخصی خود بپردازید، شما می توانید دید 360 درجه ای بدست آورید که این امر منجر به افزایش ایده ها می شود.

3_ کار تیمی می تواند شما را خوشحال تر کند.

بر اساس بررسی هایی که بر بیش از 1000 عضو از تیمی صورت گرفت، مشخص شد که وقتی بازخورد صادقانه، احترام متقابل و آزادی شخصی وجود داشته باشد، اعضای تیم 80% بیشتر احتمال دارد که بهزیستی عاطفی بالاتری را گزارش دهند.

4_ وقتی در یک تیم کار می کنید، به عنوان یک فرد رشد می کنید.

مورفی می گوید: "با به اشتراک گذاشتن اطلاعات و آموزش متقابل یکدیگر، تک تک اعضای تیم می توانند شکوفا شوند."

شما ممکن است مفاهیم جدیدی را از دیگران با تجارب مختلف فراگیرید و اشتباهات آن ها را ببینید و این به شما کمک می کند در آینده خطا نکنید. 

5_ به اشتراک گذاشتن کار، فرسودگی را کاهش می دهد.

مطالعه ای در مورد 7500 کارمند تمام وقت نشان داد که؛ 23% از کارکنان همیشه یا اغلب اوقات احساس فرسودگی و خستگی می کنند و 44% دیگر می گویند که بعضی اوقات چنین احساسی دارند و این به دلیل به اشتراک گذاری کار و مسئولیت است.

6- تقسیم کار به شما کمک می کند مهارت های خود را پرورش دهید.

مورفی می گوید:" وقتی اعضای گروه از مهارت های منحصر به فرد خود، برای درخشش در نقش های خود استفاده می کنند، محیطی مبتنی بر احترام و همکاری متقابل ایجاد می شود که به نفع کل گروه است."  

7_ شناخت سایر اعضای تیم می تواند عملکرد شما را بهبود بخشد.

گرفتن یک امتیاز کوچک از رئیس می تواند انگیزه یک کارمند را تقویت کند اما دریافت تجلیل و ستایش از جانب گروه حتی ممکن است مؤثر تر باشد.

8_ کار در یک تیم به شما کمک می کند تا ریسک پذیر باشید.

بر اساس تحقیقی، مشخص شد که احتمالا مخرب ترین ایده ها اغلب از تیم های کوچک است، که شاید به دلیل این است که تیم های بزرگتر بیشتر باهم بحث و گفتگو می کنند که باعث پیشرفت در ایده ها می شود.

9_ وقتی در یک تیم کار می کنید احساس استرس کمتری خواهید داشت.

اگر تیم شما از انرژی خوبی برخوردار است، شما تشویق و الهام از یکدیگر می گیرید و در کنار هم خوشحالید و احساس فشار کمتری خواهید کرد.

10_ ارتباط خوب باعث افزایش خلاقیت شما می شود.

خلاق ترین راه حل ها فقط وقتی ممکن است به وجود بیاید که تیم به شما این اعتماد به نفس را بدهد که بتوانید سوالاتی هرچند بسیار ساده را بپرسید.

تهیه شده در دپارتمان مطالعات کانون روانشناسی نوجوان آترینا


با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

مترجم : فاطمه رازی

منبع:

https://www.atlassian.com/blog/teamwork/the-importance-of-teamwork

Top