Top

9 مهارت مورد نیاز جوانان به عنوان نیروی کار آینده

در سال های اخیر بیکاری به یک مسئله جهانی تبدیل شده است که جوانان با آن رو به رو هستند. دلایل زیادی برای بیکاری وجود دارد از جمله کمبود شغل و افزایش جمعیت.

مهمترین نکته برای جوانان امروز این مسئله است که آن ها با وجود تحصیلات، بسیاری از مهارت های لازم برای دریافت شغل مورد نظر خود را ندارند. در ذیل، 9 مهارت وجود دارد که به جوانان کمک می کند تا شغل مورد نظر خود را به دست آورند:

1_ سواد دیجیتال: در دنیای پیشرفته دیجیتالی امروزی، تقریبا در هر حرفه ای به نوعی استفاده از فناوری وجود دارد. سواد دیجیتالی مستلزم آشنایی جوانان با انواع فناوری ها است تا بتوانند به راحتی یاد بگیرند که از هر برنامه یا وسیله ای استفاده کنند.

2_ مهارت حل مسئله: این مهارت شاید مهمترین مهارتی است که جوانان میتوانند در آن پیشرفت کنند قبل از اینکه وارد کار شوند.

3_ مهارت های شهروندی جهانی: در گذشته، کارمندان فقط با مردم منطقه خود رو به رو می شدند، اکنون جوانان در سراسر جهان با مردم همکاری می کنند. جوانان از طریق سفر و ارتباط با مردم فرهنگ های مختلف، شهروندی جهانی را می آموزند.

4_ کار آفرینی جوانان: در حالیکه همه جوانان وارد کار نمی شوند، اما همه ی جوانان برای موفقیت در نیروی کار امروز، به یک احساس کار آفرینی احتیاج دارند. به این معنی که جوانان باید در مشاغل خود انگیزه پیدا کنند.

5_ کنجکاوی و عشق به یادگیری: یکی از مهمترین مهارت های مورد نیاز برای مشاغل آینده، کنجکاوی و عشق به یادگیری است و جوانان باید آن را یاد بگیرند و دائما به دنبال دانش و یادگیری چیز های جدید باشند.

6_ مهارت های ارتباطی: مهم نیست که اهداف یا ایده های یک فرد چقدر خوب باشند، اگر فرد نتواند به طور مؤثر ارتباط برقرار کند، بسیاری از مهارت های دیگر اهمیت ندارد.

7_ سازگاری و انعطاف پذیری شناختی: برای اینکه جوانان موفق باشند، باید بتوانند به راحتی با تغییرات سازگار شوند. بسیاری از شرکت ها همیشه نحوه انجام کارها را تغییر می دهند و به کارمندانی احتیاج دارند که بتوانند با تغییرات سازگار شوند. همچنین جوانان باید از انعظاف پذیری شناختی برخوردار باشند. آنها باید به هنگام بروز مشکلات و موقعیت های جدید، بتوانند تفکر خود را تغییر دهند. آنها باید بتوانند از زوایای مختلف به موقعیت نگاه کنند.

8_ دسترسی، ارزیابی و تحلیل اطلاعات: نه تنها جوانان باید بدانند که چگونه به اطلاعات دسترسی پیدا کنند بلکه باید بتوانند اطلاعات را نیز تجزیه و تحلیل کنند تا مشخص کنند که به چه معنی است و چگونه می توانند از آن استفاده کنند.

9_ خود شناسی و هوش هیجانی: جوانان باید خود را به اندازه کافی خوب بشناسند تا نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند. جوانانی که خود را می شناسند، نه تنها می دانند که چگونه به مشکلات نزدیک شوند و حل کنند، بلکه توانایی همکاری با دیگران را نیز دارند.


با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

تهیه شده در دپارتمان مطالعات کانون روانشناسی نوجوان آترینا

مترجم : فاطمه رازی 

منبع:

https://www.skillsyouneed.com/rhubarb/skills-young-people-need.html

Top