Top

اهداف خود را تعیین کنید

اهداف خود را تعیین کنید

در سال 1953 گروهی از دانشجویان دانشگاه ییل در مورد بسیاری از سؤالات مورد بررسی قرار گرفتند که شامل موارد زیر است:

_ آیا اهداف خود را تعیین کرده اید؟

_ آیا آنها را نوشته اید؟

_ آیا برنامه ای برای تحقق آنها دارید؟

84% از دانش آموزان هدف مشخصی نداشتند، 13% اهداف را مشخص کرده بودند، اما آنها را ننوشتند و 3% اهداف خود را بیان کرده بودند و همچنین برنامه ای برای تحقق آن اهداف داشتند.

در سال 1973، یعنی 20 سال بعد، محققان پیشرفتی را که دانش آموزان در زندگی خود بدست آورده بودند، پیگیری کردند. اختلافات قابل توجهی وجود داشت. 13% افرادی که اهدافشان را تعیین کرده بودند اما آنها را یادداشت نکرده بودند، تقریبا دو برابر آنهایی که اهدافی تعیین نکرده بودند، درآمد داشتند. اما شگفت انگیز تر این بود که 3% کسانی که اهدافشان را نوشته بودند، تقریبا ده برابر بیشتر از بقیه (97 %) درآمد داشتند.

مطالعات و تحقیقات بسیاری وجود دارد که ارتباط مستقیمی بین تعیین هدف و عملکرد دارد. به طور خلاصه، تعیین اهداف باعث می شود تا اعمال و تلاش های خود را به سمت آنچه می خواهیم سوق دهیم و به مغز ما کمک می کند استراتژی هایی را برای دستیابی به آنها ایجاد کند و ما را برای انگیزه و پشتکار ترغیب کند.

آیا شما می خواهید که عملکرد شخصی خود را افزایش دهید؟

هدف، همان چیزی است که فرد در تلاش است آن را انجام دهد. اگرچه دستیابی به این عمل دشوار است اما به نظر می رسد که تجسم، تعریف و برنامه ریزی یک هدف می تواند بر رفتار ما تاثیر بگذارد و همچنین یک محرک قوی برای به تحقق رسیدن آن هدف هستند.

چگونه باید اهداف خود را تعیین کنید؟

جالب ترین اهداف، آنهایی هستند که با خواسته ها و استعدادهای ما مطابقت دارند. ما باید بر آنچه واقعاً دوست داریم و آنچه را که در آن خوب هستیم، تمرکز کنیم و هرگونه موانعی مانند: زمان، پول و تعهد را کنار بگذاریم. یک میل یا آرزوی نانوشته فقط یک رویا است. شما باید آن را یادداشت کنید تا آن را به هدف تبدیل کنید.

اهداف باید چالش برانگیز باشند، آنها باید شما را مجبور به ترک از منطقه آسایش خود کنند. اهداف دشوار، بر خلاف آنچه به نظر می رسد، تمرکز بیشتری ایجاد می کنند و بیشتر محقق می شوند. البته آنها باید واقع بین باشند و براساس توانایی های شما باشند.

همچنین اهداف باید بسیار شفاف و مشخص باشند. اهداف خود را با دیگران در میان بگذارید و در آخر تسلیم نشوید. تبدیل یک رویا به واقعیت نیاز به عزم، نظم، کار و تلاش زیاد دارد.


با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

تهیه شده در دپارتمان مطالعات کانون روانشناسی نوجوان آترینا

مترجم : فاطمه رازی

منبع :

https://facilethings.com/blog/en/goals

Top