Top

چطور به نوجوانمون آگاهی بدیم تا در شرایط سخت قوی و به خودش مسلط باشه؟

وقتی شرایط سخت ایجاد میشود روابط بین والدین ، سرپرستان یا مراقبان و نوجوانان ممکن است متشنج شود.کشمکش و تنش می تواند ایجاد شود و ارتباطات دچار مشکل میشوند . همچنین برای نوجوانان بسیار معمول است که در هنگام سخت شدن امور از والدین یا سرپرستان اجتناب کنند ، و عزیزان را از زندگی و مشکلات خود دور کنند.

ممکن است نوجوان ما همیشه همیشه ازمون کمک نخواهد ، اما این مهم است که تسلیم نشویم و به آنها نشان دهیم که همیشه پشتیبان آنها خواهید بود.

1- سعی کنیم آن ها را درک کنیم حتی اگر کاملا موافق عقاید و تفکرات نوجوانمون نیستیم یا  کاملاً درک نکنیم که این تفکرات از کجا می آیند. این به جوان کمک می کند تا احساس اعتبار کند.

2-این پیام را به او برسانیم که به او اهمیت میدهیم. به نوجوان خود اطلاع دهیم که نگران هستیم و برای کمک به آنها آنجا هستیم.

3_ به تلاش خود ادامه دهیم و با نوجوان خود صحبت کنیم تا متوجه شویم که چه چیزی آنها را آزار می دهد.

4-سعی کنیم به بهترین شکل ممکن با نوجوان خود ارتباط برقرار کنیم.میتونیم برای برقراری این ارتباط از سایر اعضای خانواده یا دوستان کمک بگیریم.

5-روشمان را تغییر دهیم- اگر احساس می کنیم به جایی پیش نمی روید ، رویکرد دیگری را امتحان کنیم. اگر زیادی سختگیر هستیم ، روش ملایم تری را امتحان کنیم. اگر خیلی آسانگیر هستیم ، لازمه محکم تر باشیم.

به نوجوان خود امید دهید که راه حل هایی برای مشکلات آنها وجود دارد.

تهیه شده در کانون روانشناسی نوجوان آترینا


با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

Top