Top

آشنایی اختلال سلوك

اختلال سلوك، شامل حالاتي هست كه در آن مشكلاتي در زمينه خودكنترلي هيجان ها و رفتار ها وجود داره.افراد مبتلا به اختلال سلوك؛ حقوق ديگران، هنجارها و قوانين جامعه رو نقض ميكنند و رفتارهاي بزهكاري دارند. از جمله رفتار هاي اونها؛ پرخاشگري با انسان ها و حيوانات، تخريب اموال،فريبكاري،دزدي و تخلفات جدي از مقررات مثل مدرسه گريزي يا فرار از خونه هست.

موارد شديد اختلال سلوك؛ دستگيري و رفتارهاي بزهكارانه هست و موارد خفيف تر اون؛شيطنت، دروغگويي هاي بي اهميت يا شرارت هاي گروهي هست.

يكي از عوامل محيطي كه خطر ابتلا به اختلال سلوك رو بالا ميبره،عوامل مربوط به محيط خانوادگيه؛عواملي مثل: طرد شدن يا ناديده گرفته شدن از سوي والدين، برقراري انضباط شديد از سوي والدين و فقدان نظارت اونها.

عوامل محيطي مهم ديگه؛ طرد شدن از سوي همسالان،پيوستن به گروه هاي بزهكاران و زندگي در مناطق جرم خيز شهرهاست.

ابتلا به اختلال سلوك،با نتايج ناخوشايندي مثل احتمال اخراج شدن از مدرسه،روبه رو شدن با مشكلاتي در ارتباط با سازگاري شغلي،رو به رو شدن با مشكلات قانوني و افزايش خطر آسيب هاي جسماني به علت درگيري هاي فيزيكي و تصادفات شديد رانندگي همراه هست.

بنابراين بايد سعي كنيم محيط خانوادگي ارام و صميمانه اي رو ايجاد كنيم و به فرزندانمون مهارت خودكنترلي رو ياد بديم.

تهیه شده در کانون روانشناسی نوجوان آترینا

با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

Top