Top

اگر نوجوان در دبیرستان موفق به کسب نمره نشد چه کنیم

فهمیدن اینکه نوجوان شما نمره پایینی کسب کرده ممکن است ناامیدکننده و نگران کننده باشد. به هر حال، این موضوع تواند به معنای پایین بودن معدل، مشکل ورود به دانشگاه و حتی شاید عدم به موقع فارغ التحصیل شدن از دبیرستان باشد. هنگامی که نمرات شروع به افت می کند، بسیاری از نوجوانان منصرف می شوند.

اگر نوجوان شما در یک کلاس مردود شده یا کل ترم را شکست خورده است، چندین راه وجود دارد که می توانید برای حل این مشکل انجام دهید:

مشکل را شناسایی کنید

اگر نوجوان شما تنها نمره قبولی را کسب کرده یا در معرض خطر قبولی است، بنشینید و درمورد مشکل صحبت کنید. از نوجوان خود برای یافتن دلایل کمک بگیرید. 

با نوجوان خود صحبت کنید و بررسی کنید که آیا هیچ یک از این مسائل منجر به پایین آمدن نمره شده است یا خیر.

کلاسهای بسیار سخت:  بعضی اوقات نوجوانان در کلاسهایی که خیلی سخت هستند ثبت نام می کنند و بیش از حد دچار مشکل می شوند.

آیا فرزند شما تکالیف را انجام نمی دهد؟ اگر نوجوان شما تکالیف را انجام نمی دهد ، گذراندن کلاس بسیار دشوار است.

آیا فرزند شما غیبت زیادی داشته است؟ اگر او به دلیل بیماری یا مسائل دیگر مدرسه را از دست داده است ، می تواند به شدت در نمرات اختلال ایجاد کند.

آیا نوجوان شما استرس زیادی دارد؟ اگر نوجوان شما استرس داشته باشد ، ممکن است در تمرکز و تکمیل کار خود مشکل داشته باشد. 

آیا یک مسئله بهداشت روانی می تواند بخشی از این مشکل باشد؟ مشکلات بهداشت روانی ، مانند افسردگی یا اضطراب ، غالباً در پایین آمدن نمرات نقش دارند.   موارد سو  مصرف مواد نیز می تواند عاملی در کاهش نمرات باشد.  اختلال کم توجهی و بیش فعالی (ADHD) و اختلالات یادگیری می توانند بر تمرکز ، انگیزه ، درک مطلب و حافظه تأثیر بگذارند.

با معلمان صحبت کنید: اگرچه ممکن است نوجوان شما تمایل نداشته باشد که با معلمان آنها صحبت کنید، اما مهم است که با آنها صحبت کنید تا مشکل را مشخص کنید. نظرات معلمان را درباره آنچه فرزند شما برای گذراندن کلاس باید متفاوت انجام دهد ، جویا شوید.

در نظر بگیرید که آیا فرزند شما نیز ممکن است ناتوانی در یادگیری داشته باشد. بعضی اوقات اختلالات یادگیری یا ADHD تا سال دبیرستان تشخیص داده نمی شود. در مورد اینکه آیا آزمایش آموزشی یا روانشناختی می تواند مفید باشد یا نه ، سوال کنید. 

با نوجوان خود مشکل را حل کنید

هنگامی که به درک بهتری از دلیل عدم موفقیت آنها رسیدید ، با نوجوان خود بنشینید و مشکل را حل کنید .  گاهی اوقات ، راه حل های ساده و در عین حال خلاقانه می توانند کمک کننده باشند. 

آیا آنها با تکالیف به ساختار بیشتری احتیاج دارند؟ برخی از نوجوانان نمی توانند از پس آزادی بیش از حد در مورد زمان و مکان انجام کار خود برآیند. تعیین زمان تعیین شده برای تکالیف می تواند کمک کند.

آیا آنها در به خاطر سپردن آنچه برای مشق شب دارند مشکل دارند؟ نوجوانانی که بی نظم هستند غالباً فراموش می کنند کارشان را به خانه بیاورند. راهکارهایی را برای کمک به سازماندهی بیشتر نوجوان خود شناسایی کنید.

آیا فراموش می کنند تکالیف خود را یادداشت کنند؟ برخی از نوجوانان سعی می کنند همه کارهای خود را بدون دفترچه تکالیف به خاطر بسپارند. سایر نوجوانان فراموش می کنند که تکالیف خود را بنویسند. 

آیا آنها به کمک بیشتری نیاز دارند؟ بسیاری از نوجوانان حتی اگر معلم سعی کند مفاهیم را دوباره توضیح دهد ، از درخواست کمک می ترسند زیرا خجالت می کشند یا فقط نمی فهمند. ماندن در مدرسه برای کمک بیشتر ، ملاقات با یک معلم خصوصی تواند راهکارهای مفیدی برای بسیاری از دانش آموزان باشد.

آیا آنها انگیزه انجام کار خود را ندارند؟ بعضی اوقات نوجوانان انگیزه کامل برای تکالیف خود را ندارند. آنها ممکن است علاقه خود را از دست داده باشند یا فقط از یک موضوع خاص خسته شده باشند. درباره استراتژی هایی صحبت کنید که به شما کمک می کند تا نوجوان شما تکالیف خود را انجام دهد.

با همکاری یکدیگر طرحی را برای حل مشکل نمرات افت کرده تهیه کنید. درباره راهکارهای احتمالی برای کمک به آنها در ارتقا  نمره خود، مانند ترتیب تدریس خصوصی ، بحث کنید. اگر آنها قادر به گذراندن کلاس نیستند ، با مدرسه در مورد گزینه های جایگزین مانند مدرسه تابستانی یا کلاس های آموزش بزرگسالان صحبت کنید.

با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

تهیه شده در دپارتمان مطالعات کانون روانشناسی نوجوان آترینا

مترجم : پرستو ثابتی

منبع :

https://www.verywellfamily.com/what-to-do-if-your-teen-has-failing-grades-2609570

Top