Top

نوجوان امروز باید با تفاوتهای فردی آشنا باشد

احترام به تفاوتها شامل درک و ارزش گذاری دیدگاه ها ، رفتارها و نیازهای افراد در هر زمینه ای است.  با تنوع بیشتر جامعه ، به احتمال زیاد نوجوان شما در مقابل افراد مختلف قرار می گیرد و خوب است که به او در مورد ارزش احترام به تفاوت ها آموزش دهید.

به دانش آموز راهنمایی خود فرهنگ های مختلف را نشان دهید. شما در زندگی فرزندتان تأثیر بسزایی دارید و با داشتن دوستی های متنوع و احترام به عقاید و گذشته افراد ، یک درس ارزشمند در مورد پذیرش به او یاد خواهید داد. شما همچنین می توانید با تشویق او برای شرکت در فعالیت هایی به توانایی او در احترام به تفاوت ها کمک کنید. رویدادهای فرهنگی محلی مانند موکب ها یا جشن ها را بیابید و از این جشن ها لذت ببرید. این نوع رویدادها می تواند راهی سرگرم کننده برای شناختن نوجوان شما با فرهنگ های جدید و کمک به او در آگاهی از تاریخ متنوع کشورمان باشد. 

در مورد لزوم داشتن ذهن باز به نوجوان خود بیاموزید. همه افراد تجربیات ، سوابق ، آداب و رسوم ، عقاید ، دیدگاه ها ، جنسیت و ترجیحات مختلف دارند و خوب است که مرتباً با فرزند خود در مورد اهمیت پذیرش دیگران صحبت کنید. جودی ویلیس ، متخصص مغز و اعصاب می گوید که کمک به نوجوان شما در داشتن اختلاف نظر ، باعث ایجاد انعطاف پذیری ذهنی ، توانایی حل مسئله و احساس تحمل می شود. ویلیس به شما پیشنهاد می کند که با فرزند خود در مورد عقاید افرادی که درگیر معضلات اجتماعی هستند صحبت کنید و از او بخواهید نظر شخصیت های تاریخی را درباره این مسائل فعلی بررسی کند.

در مورد قلدری صحبت کنید. قلدری یک نگرانی فزاینده برای نوجوان در این سن است ، و با آموزش دادن به فرزند خود در مورد احترام به تفاوت ها ، شما به او کمک می کنید تا او را برای پاسخگویی به قلدری به روشی قاطع آماده کند قلدری اغلب با تعصب مرتبط است . تماس تلفنی ، آزار و اذیت جسمی ، اظهارنظرهای آزار دهنده در فضای مجازی و کنار گذاشتن آنها از جمله رایج ترین روش هایی است که دانش آموزان دوره راهنمایی در معرض زورگویی قرار می گیرند.  جنیفر میلر ، مشاور آموزشی ، توصیه می کند که نوجوان خود را با واکنش به رفتار قلدری آماده کنید. غالباً جوانان غافلگیر می شوند و نمی دانند چگونه به زورگویی پاسخ دهند. میلر به شما پیشنهاد می کند که با هم درمورد آنچه نوجوان می تواند بگوید کار کنید تا جلوی آزار و اذیت را بگیرد و به او یاد دهید احترام خود و دیگران را حفظ کند. بنابراین در این مواقع فرزندتان می تواند بگوید: "شما می دانید که از حریم خارج شده اید" و سپس می تواند مکان را ترک کند و به بزرگسالی که می تواند به او کمک کند مسئله را بگوید. با یادآوری به نوجوان خود که عقاید و احساسات دیگران حتی وقتی متفاوت از نظر او باشد قابل احترام است ، به تربیت فرزندی با ذهن باز کمک می کنید. 

با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

تهیه شده در دپارتمان مطالعات کانون روانشناسی نوجوان آترینا

مترجم : پرستو ثابتی
منبع : https://www.today.com/parenting-guides/teaching-teens-respect-diversity-t179025

Top