Top

3 راهکار برای متمرکز ماندن بر اهداف در زمان پاندمی کرونا

روانشناسی می تواند به ما بیاموزد که چگونه در زمانهای ناآرام در مسیر خود باقی بمانیم.

جای تعجب نیست که بگوییم همه گیری این ویروس اساساً شیوه زندگی ما را تغییر داده است، گرچه پایان همه گیری هنوز معلوم نیست، اما در اینجا سه استراتژی وجود دارد که به شما کمک می کند در مواجهه با COVID-19 بر هدفتان متمرکز باشید.

اهمیت خودکنترلی را بدانید.

خود کنترلی همیشه یکی از مولفه های مهم موفقیت بوده است. ثابت شده است که به طور متوسط   افرادی که توانایی تأخیر در ارضای رضایت را دارند و در برابر وسوسه ها ، اصرارها و انگیزه ها مقاومت می کنند ، سالم تر ، ثروتمندتر و شادتر هستند.

تحقیقات جدیدی که در مجله Personality and Individual Differences منتشر می شود نشان می دهد که کنترل خود ممکن است اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم باشد. محققان دریافتند که افرادی با خودکنترلی بالا بهتر می توانند به روال قبل از همه گیری خود پایبند باشند ، در انجام رفتارهای جدید هدایت شده راحت تر هستند و رفتارهای هدفمند جدید به عادت ها تبدیل می شود.

محققان اظهار داشتند ، "حتی اگر جهان به طرز چشمگیری تغییر كرده باشد ،" افراد با كنترل زیاد توانایی قابل توجهی برای پایبندی به عادات قبلی را دارند و انعطاف پذیری در ایجاد عادت های جدید را دارند كه بهتر پاسخگوی خواسته های موقعیتی هستند.

از کجا می دانید که خودکنترلی بالا یا پایین دارید؟

 مقیاس 13 سوالی زیر ، که یک نسخه اصلاح شده از مقیاس مختصر خودکنترلی است ، می تواند کمک کند. موافقت خود را با عبارات زیر در مقیاس 5 نمره ارزیابی کنید (1 = اصلاً ، 5 = خیلی زیاد). سپس نمرات خود را به هم اضافه کنید. 

من در مقاومت در برابر وسوسه مهارت دارم.

من به راحتی می توانم عادت های بد را ترک کنم.

من سخت کوش هستم.

چیزهای نامناسبی نمی گویم.

من کارهای خاصی نمی کنم که برای من بد باشد ، اگر سرگرم کننده باشد.

من از چیزهایی که برای من بد هستند امتناع می ورزم.

من نظم و انضباط بالایی دارم.

مردم می گفتند که من خود انضباطی آهنین دارم.

لذت و سرگرمی بندرت مرا از انجام کار بازمی دارد.

من در تمرکز مهارت دارم.

من قادر هستم به طور موثر در جهت اهداف بلند مدت كار كنم.

وقتی می دانم کار اشتباهی است می توانم جلوی خودم را بگیرم.

من اغلب با تفکر در مورد تمام گزینه ها عمل می کنم.

صرف نظر از امتیاز شما در آزمون بالا ، همه ما می توانیم کارهایی را برای بهبود کنترل خود انجام دهیم. یکی از راه های بهبود آن تعریف اهداف و پیگیری پیشرفت شما است. بسیاری از ما قصد دستیابی به اهداف خود را داریم ، اما تلاش می کنیم دقیقاً آنچه را که می خواهیم به دست آوریم بیان کنیم. تعریف واضح اهداف خود و نوشتن طرحی که به شما اجازه می دهد به تدریج در جهت رسیدن به آنها تلاش کنید ، راهی عالی برای شروع رفتار هدفمند است.

در خطرات اغراق نکنید.

ترس باعث می شود ما دفاعی عمل کنیم ، که با حرکت رو به جلو لازم برای دستیابی به اهدافمان همخوانی ندارد. بخاطر بسپارید ، این امکان وجود دارد که در هنگام تهدید در محیط خود احترام قائل شویم و در عین حال به سمت اهداف خود نیز پیشرفت کنیم. چه COVID-19 باشد و چه چیز دیگری ، خطرات زیست محیطی بخشی از زندگی است.

همه ورودی ها دارای یک خروجی هستند.

معادلات دو طرف دارند. هنگامی که یک درب بسته می شود، دیگری باز می شود. بنابراین با خطر فرصتی پیش می آید. این را  در ذهن داشته باشید که به دنبال راه های موفقیت در طی همه گیر شدن بیماری می گردید. اما فراموش نکنید که معادله جنبه دیگری هم دارد. شاید این منبع درآمد از دست رفته باعث شده باشد که شما کار جدیدی را شروع کنید.

برای ارتباط با روانشناسان مرکز تخصصی روان شناسی آترینا با شماره های 09196510590 - 02122684075 در تماس باشید.

تهیه شده در دپارتمان مطالعات کانون روانشناسی نوجوان آترینا

مترجم: پرستو ثابتی

منبع:

https://www.psychologytoday.com/us/blog/social-instincts/202011/3-ways-stay-goal-focused-during-the-pandemic?amp

Top