Top

10 حقوق و مسئولیت برای والدین نوجوان

زمانی شروع شکل گیری هویت در نوجوانان ، برخی از حقوق و مسئولیت ها به نوجوان شما منتقل می شود. این به آنها آزادی بیشتری می دهد تا خود تصمیم بگیرند و استقلال بیشتری داشته باشند.

بیایید ده مورد از مهمترین حقوق و مسئولیتهای والدین نوجوانان را مرور کنیم.

با احترام رفتار کنید

والدین و همه افراد خانواده باید با احترام با یکدیگر رفتار کنند. این نه تنها والدین و نوجوانان ، بلکه خواهر و برادرها را نیز شامل می شود.

قوانین و محدودیت ها را تنظیم کنید

والدین حق دارند قوانینی تنظیم کنند و در صورت عدم رعایت قوانین حق امتیازات را محدود کنند. این شامل قوانین خانه و خانواده است که به احترام هر کسی که در خانه زندگی می کند رعایت می شود. در واقع اعتماد، مسئله بزرگی بین والدین و نوجوانان است.  والدین باید به نوجوانان خود توانایی جلب اعتماد خود را بدهند..

حقیقت را بدانید

والدین حق دارند از نوجوانشان سوال کنند و انتظار داشته باشند که به آنها صادقانه پاسخ داده شود. البته که والدین باید، از نیاز نوجوان به حریم خصوصی آگاه باشند .

چه کسی ، چه چیزی و کجا

والدین حق دارند بدانند که نوجوانانشان کجا هستند ، با چه کسانی هستند و معمولاً چه کاری انجام می دهند، به عنوان مثال، آنها باید والدین را از مکان مهمانی که در آن شرکت خواهند کرد مطلع کنند. 

درباره نوجوان خود با دیگران بحث کنید

والدین حق دارند با هرکسی که در زندگی نوجوانشان درگیر است صحبت کنند. این شامل معلمان ، پزشکان ، مربیان ، مربیان ، دوستان و والدین دوستان است. والدین همچنین باید انتظار داشته باشند که هنگام گفتگو با این افراد پاسخ های صادقانه به سوالات خود دریافت کنند.

وحدت خانوادگی را حفظ کنید

والدین حق دارند وحدت خانواده را حفظ کنند. آنها می توانند از همه اعضای خانواده انتظار داشته باشند كه در سنتهای خانوادگی، تعطیلات خانوادگی، جلسات خانوادگی و فعالیتهای دیگری كه پیوندهای محكم خانوادگی ایجاد می كند، شركت كنند.

نظارت بر ارتباطات

والدین حق نظارت بر دسترسی فرزندان خود به دنیای خارج را دارند. 

گزینه های آینده را تشویق کنید

والدین حق دارند دیدگاه یک نوجوان در مورد آینده خود را تشویق و نظارت کنند. در حالی که به نوجوانان نهایت انتخاب برای آنچه که می خواهند در زندگی آینده خود انجام دهند داده می شود، والدین می توانند با استفاده از روش های تشویقی، بر آن تأثیر بگذارند .

اشتباه کنید 

والدین حق دارند اشتباه کنند و نظر خود را تغییر دهند. اشتباهات اتفاق می افتد ، یادگیری رفع اشتباه و عذرخواهی مهم است. هیچ کس کامل نیست و تصمیمی که گرفته اید ممکن است بهترین تصمیم نباشد. تمایل شما برای عذرخواهی و تصحیح یک اشتباه برای نوجوانان الگویی مناسب است. 

به نوجوانان اهمیت دهید

والدین حق دارند به نوجوان خود بفهمانند که آنها را دوست دارند و به آنها اهمیت می دهند.

با مرکز تخصصی روان شناسی آترینا در تماس باشید و با شرکت در کارگاه های ویژه نوجوانان (آموزش مهارتهای زندگی بر اساس متد 4H) و کارگاه های ویژه والدین نوجوان (فرزندپروری نوجوان و ..) ، از دیدن تغییرات مثبت لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09196510590 و 02122684075  در تماس باشید.

تهیه شده در دپارتمان مطالعات کانون روانشناسی نوجوان آترینا

مترجم: فاطمه رازی

منبع:

https://www.verywellfamily.com/the-rights-and-responsibilities-of-parents-of-teens-2609100

Top